SEKIRE SMRTI MEĐU SRBIMA: Za 4 dana 3 ista ubistva, kakvo je ovo ludilo?
- Ubistvo sekirom je nešto najmonstruznije kao izraz, a kamoli kao čin. Sekira je, naime, za cepanicu. Znači da je čovek shvaćen kao predmet kao stvar, a šta može biti gore nego kada vas neko shvati kao cepanicu i iscepa?! - pita Ratko Božović, profesor sociologije
Za četiri dana u Srbiji su se dogodila tri porodična ubistva a ubice su u svojim monstruoznim činovima kao oružje koristile sekiru. Prvo je u utorak u Beloj Crkvi Dragan Š. (39) ubio svoju majku Vesnu (61), zatim je tog istog dana uveče u Kraljevu ćerka ubila oca, majku i brata, a danas je u beogradskom naselju Voždovac brat ubio sestru.
UBISTVO U BEOGRADU: Forenzičari ušli u kuću, sin ubice sedi ispred neutešan (LIVESTREAM)
U međuvremenu, bilo je i nekoliko nasrtaja sekirom, takođe u porodici, ali na sreću, oni nisu imali tragične posledice.
Šta se to dešava u Srbiji, i zašto se porodični "problemi" u poslednjih nekoliko dana masovno "rešavaju" sekirom, pitali smo profesora sociologije Ratka Božovića.
Na samom početku razgovora, on objašnjava da u našoj zemlji vlada sistemska trauma nasilja i patologija, u kojoj je ekstremizam dostigao vrhunac. Ocenjuje da je ubistvo sekirom nešto najmonstruoznije, i da su ovakva ubistva dobila zabrinjavajući ritam.
- To više nije pojedinačan slučaj, nešto što se dešava samo u jednoj porodici već je dobilo zabrinjavajući ritam. Gledajući sve što se dešava, imam pravo da pomislim da je više ludaka nehospitalizovanih nego hospitalizovanih ludaka - kaže Božović.
NEZAPAMĆEN ZLOČIN U KRALJEVU: Ćerka zaklala oca i brata, a majku teško povredila
On primećuje da u našim porodicama više nema harmonije, i da se tragovi sreće u njoj pojavljuju samo u degenerativnom obliku:
- Ljudi smo koje je potopio talas krize i tranzicije, i koji se sve više udaljavaju jedni od drugih. Radi se ekstremizmu koji je dostigao svoj vrhunac.
NEZAPAMĆEN HOROR U BELOJ CRKVI: Sin ubio majku sekirom u dvorištu
Pošto poslednjih dana "radi" sekira, Božović smatra da napredujemo unazad, odnosno da se po drastičnosti izvršavanja zločina vraćamo u drevno doba kada nije bilo ni puške ni vatrenog oružja. To je bila, upravo, sekira.
- Čovek koji sekirom nekog povredi, ne može biti normalan. Radi se o ljudima koji moraju da budu hospitalizovani a sve više je takvih. Ubistvo sekirom je nešto najmonstruznije kao izraz, a kamoli kao čin. Sekira je, naime, za cepanicu. Znači da je čovek shvaćen kao predmet kao stvar, a šta može biti gore nego kada vas neko shvati kao cepanicu i iscepa?! - pita Božović i ističe da nasilje kod nas dobija krajnje zabrinjavajuću formu, zbog koje moramo da reagujemo ako ima leka.
(Lj. Račič)