STRASTI I SNOVI ITALIJANSKE MODE: Posetioci hrle u Konak kneginje Ljubice (FOTO)
Izložena su 22 eksponata koja predstavljaju neponovljive kreacije slavnih modnih brendova, među kojima su Đanfranko Fere, Marela Ferera...
Izložba "Strasti i snovi italijanske mode: Kreativnost, stil i istraživanje" otvorena je u Beogradu, 18. oktobra u Konaku kneginje Ljubice, u organizaciji Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu.
Za sedam dana počinje festival KAKTUS 2016!
Redovi zainteresovanih posetilaca i velika gužva obeležili su prvi dan postavke. Na otvaranju su govorili Nataša Popovska, viši kustos Konaka, Alesija Tota, kustos izložbe i Davide Skalmani, direktor Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu. Otvaranju je prisustvovao veliki broj zvanica iz kulturnog života Srbije, kao i ambasador Republike Italije u Srbiji, Đuzepe Manco sa suprugom.
Izložena su 22 eksponata koji predstavljaju neponovljive kreacije slavnih modnih brendova, među kojima su Đanfranko Fere, Marela Ferera, Gaj Matiolo, Gatinoni, Sestre Fontana, Đorđo Armani, Enriko Koveri, Laura Bjađoti, Versaće, Valentino, Fendi, Renato Balestra.
Među eksponatima nalaze se i Armanijeva haljina koju je nosila Sofija Loren na crvenom tepihu povodom proslave 70. godišnjice filmskog studija Činečita, haljina sestara Fontana koju je nosila Ava Gardner u filmu "Bosonoga kontesa", a zatim je moderniju verziju imala Anita Ekberg u Felinijevom filmu "Dolče vita", haljina "Skuola di moda Ida Feri" koja je prikazana dok je u izradi, pa se na njoj može videti sam krojački proces.
Izložena je i haljina Enriko Koverija, koju je nosila Mila Jovović, u jednoj reklamnoj kampanji, sa ručno zašivenim šljokicama, kao i muški sako "Luka Litriko" koji je delimično završen, pa se na njemu vidi sam proces rada, a isti takav model kreirao je Anđelo Litriko za Ričarda Bartona.
Izložba se održava kao deo XVI izdanja Nedelje italijanskog jezika u svetu, što je događaj koji se organizuje svake godine u oktobru u cilju promocije italijanskog jezika kao velikog jezika klasične i savremene kulture i njegovih veza sa umetnošću, naukom, kulturom.
Ovogodišnje izdanje je posvećeno italijanskoj kreativnosti i njenim brendovima, a posebno sektorima mode, odeće i dizajna, pod naslovom "Italijanski jezik i kreativnost: brendovi i odeća, moda i dizajn".
Izložba je otvorena do 6. novembra, a ulaz je slobodan.
(Telegraf.rs)