POKVARIO VAM SE MOBILNI, FRIŽIDER, ILI POCEPALA OBUĆA? Evo do kada ne morate da plaćate - POPRAVKU!

Rok ne može da bude duži od 15 dana, koliko iznosi za obuću i odeću, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije

Mnogi od vas su bar jednom do sada platili popravku televizora, mobilnog telefona ili cipela, a da to nisu morali,  a sve zato što nisu bili dovoljno informisani oko toga koliko je rok za reklamaciju kupljene robe.

Većina, naime, zna da postoji zakonska garancija na sve proizvode, ali ni za to ne znaju da je, prema zakonu, ona dve godine, mada pojedini proizvođači daju i pet godina.

- Pokvario mi se mobilni telefon koji sam regularno kupila u jednoj od radnji i kada sam posle nekoliko meseci otišla da prijavim kvar, tamo su mi rekli da je prošlo šest meseci, kolika je garancija za njega, tako da sam morala da platim popravku. Tek posle nekog vremena sam saznala da je garancija dve godine i da su me prešli - priča Beograšanka Sanja Nešković.

NE NASEDAJTE: Kada reklamirate proizvod NE MORATE DA IMATE FISKALNI RAČUN!

Zakon o zaštiti potrošača predviđa da je prodavac dužan da najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, koliko iznosi za obuću i odeću, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

- Prodavac je dužan da, u slučaju reklamacije na mobilni telefon, u roku od 30 dana popravi ili zameni sporni aparat, od čega da u roku od osam dana odgovori na reklamaciju. To znači da ima 22 dana da reši problem - objašnjava Vera Vida iz Asocijacije potrošača.

Isto tako, garancija na sve proizvode je kako kaže Vida, prema pomenutom zakonu dve godine, osim za potrošnu robu, poput baterija, hleba i sijalica za auto, jer je njihov rok trajanja mnogo kraći.

NE DAJTE DA VAS LAŽU: Prodavci NE SMEJU da vam traže LIČNU KARTU, kada vraćate kupljenu robu!

- Kada vam se pokvari predmet koji imate duže od dve godine, a garancija je pet, idite u radnju gde ste ga kupili, a odatle će vas uputiti na servis koji treba da vam besplatno reši problem - ističe Vida.

Pozivamo vas da u komentarima podelite sa nama kakva ste iskustva imali sa reklamacijom robe.

(S.V.)