GRAĐANI PROKUPLJA NEZADOVOLJNI: Ukida se voz Niš-Merdare, oko 3.000 ljudi ostaje bez prevoza!
Predstavnici opština Topličkog Nišavskog okruga izneli su zajednički stav da su protivni gašenju vozne linije Niš- Merdare, koju Železnica Srbije smatra nerentabilnom
Po svoj prilici, u narednom periodu Železnica Srbije ukinuće voz na relaciji Niš-Merdare, jer je kako tvrde ova relacija nerentabilna. Tim povodom u Prokuplju je održan sastanak koji su inicirali načelnici Topličkog i Nišavskog okruga, a kojem su prisustvovali i predstavnici opština, sem Žitorađe.
Brzom prugom od Beograda do Novog Sada za POLA SATA!
Predstavnici opština Topličkog Nišavskog okruga izneli su zajednički stav da su protivni gašenju vozne linije Niš- Merdare, koju Železnica Srbije smatra nerentabilnom.
- Nije sve u rentabilnosti, jer da su malo uredili prugu i usaglasili vozni red sa radnicima na primer u Kompaniji Leoni, koja u dva pogona u Prokuplju i Malošištu kod Niša ima preko 3.000 radnika, sigurno bi saobraćaj bio rentabilan- kaže predsednik Opštine Prokuplje Aleksandar Simonović.
U ovim opštinama podsećaju da je u pitanju ruralno područje koje se naslanja na administrativnu liniju sa Kosmetom, te se i ta činjenica treba uzeti u obzir.
Predsednik Opštine Prokuplje Aleksandar Simonović kaže da je opštinama ponuđeno da same finansiaju održavanje pruge, ali ni jedan lokalna samouprava sada nema para za to.
- Pruga je u izuzetno lošem stanju i potrebno je mnogo ulaganja. Ipak, mi smo zauzeli zajednički stav da nismo za ukidanje linije i da rentabilnost ne sme da bude prioritet Železnica Srbije - kaže on.
On smatra da bi uvođenje još jedne linije i usaglašavanje sa radnim vremenom Kompanije „Leoni“ omogućio intenziviranje ove vrste saobraćaja. Takav je stav i predsednika Opštine Kuršumlija Radoljuba Vidića.
- Očekivali smo da uvedu još jedan voz, a ne da ukidaju i ovaj jedini. Besmisleno je činiti tako nešto, jer je reč o ruralnom kraju, koji je uz administrativnu liniju i kojem voz puno znači- prokomentarisao je Vidić.
Iako su razlozi za opstanak linije sa strane domaćih predstavnika opravdani i važni, iz nadležnog preduzeća se uporno pozivaju na nerentabilnost.
I ranije se pokretalo pitanje gašenja linije, ali su uvek lokalne samouprave uspevale da se izbore i sačuvaju voz, koji je simbol udobnosti i jeftinog prevoza. Lokalni čelnici smatraju da kada bi se promenio red vožnje, bilo bi daleko više putnika nego do sada, ali da nadležno preduzeće ne želi to da uzme u obzir.
Za 26. jun je najavljeno donošenje konačne odluke.
(B. R.)