PRIMEDBE NA MALU MATURU: U testovima za pripremu bio netačan odgovor?
U zbirci jeste štamparska greška i pogrešan odgovor ne može da bude priznat. Zbirka je štampana pre šest meseci i niko od nastavnika nije nam se do sada požalio na tu grešku
Na kombinovanom testu osmacima na maloj maturi nije priznat odgovor koji je tačan zbog toga što je Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja u zbirci za pripremu označio kao tačan. Komisije za žalbe ove godine imaju više posla nego prethodnih. Četvrti zadatak iz fizike gotovo je isti kao 397. zadatak iz zbirke za pripremu.
U testovima koje je pripremao Zavod priznaju se odgovori pod 3 i 4, a u testu sa prijemnog samo ovaj pod 4. Dosta dece uradilo je onako kako je pisalo u zbirci i dobilo negativan poen i, kako im je rečeno, to je zato što je odgovor pod rednim brojem tri nije tačan, već da je u pitanju štamparska greška.
"MANDA" UMESTO "BOŠKO BUHA": Peticija za promenu imena pozorišta, SLAŽETE LI SE VI SA OVIM?
- Tako će sad zbog nečije štamparske greške moje dete da ostane bez boda, koji može da presudi pri upisu u željenu školu. Ako su oni pogrešili, neka snose posledice i priznaju oba odgovora, a ne da žrtve tuđe greške budu deca - požalio se redakciji Novosti Vladimir Reljanović iz Bačke Palanke.
NA DANAŠNJI DAN OSTALI SMO BEZ ROĐE: Prođe godinu dana od smrti Đuze Stojiljkovića! (VIDEO)
U zbirci za pripremu zadatak 379 glasi: "Docrtaj na slici provodnike tako da otpornici budu vezani paralelno“. Tu su kao rešenje nacrtane dve slike i napisano "bilo koja od ove dve mogućnosti“. A onda na završnom ispitu isto to pitanje je drugačije formulisano: "Zaokruži broj ispod slike na kojoj je prikazana paralelna veza otpornika“.
- U zbirci jeste štamparska greška i pogrešan odgovor ne može da bude priznat. Zbirka je štampana pre šest meseci i niko od nastavnika nije nam se do sada požalio na tu grešku. U svakom slučaju, nastavnici koji su decu pripremali za polaganje ispita trebalo je da uoče netačnost i da skrenu učenicima pažnju. To je gradivo osmog razreda i učenici bi trebalo da znaju tačan odgovor - rekla je Dragana Stanojević, rukovodilac Centra za ispite u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Pojedini nastavnici kažu da je trebalo presuditi u korist dece.
- U svim zbirkama postoje greške, problem je što se deca ne udubljuju u zadatke, nego vide sliku i odmah odgovaraju onako kako su naučili napamet - upozorava Maja Martić, nastavnica fizike u OŠ "Josif Pančić".
(Telegraf.rs)