Svako srpsko domaćinstvo ima ovu životinju, a Hrvati su je upravo zaštitili! (FOTO)
- Registracijom naziva proizvod se štiti od zloupotrebe, oponašanja ili aludiranja na njegov naziv - navode iz Evropske komisije
Evropska komisija je danas odobrila registraciju osam novih naziva proizvoda iz Hrvatske, Francuske, Nemačke, Portugala i Španije kao zaštićenih oznaka geografskog porekla i zaštićenih oznaka izvornosti.
NOVOSAĐANI NISU MOGLI DA VERUJU SVOJIM OČIMA: Jato ćurki prošetalo Novim Sadom (VIDEO)
"Zagorska ćurka", autohtona vrsta ćurke iz Zagorja, dobila je iz Hrvatske zaštitu oznake geografskog porekla.
- Registrovanjem naziva kao oznake geografskog porekla naziv proizvoda dobija zaštitu jednakovrednu pravu intelektualnog vlasništva za proizvode određenog geografskog porekla koji na temelju svog porekla imaju posebna svojstva ili ugled. Registracijom naziva proizvod se štiti od zloupotrebe, oponašanja ili aludiranja na njegov naziv - navode iz Evropske komisije.
U registar su, osim Zagorske ćurke, uvršteni i sledeći proizvodi:
Francuska: "Poulet de l’Ardèche" / "Chapon de l'Ardèche" (ZOZP) – kokoši i kopuni iz slobodnog uzgoja; "Pintade de l’Ardèche" (ZOZP) – biserke uzgojene na otvorenom; "Soumaintrain" (ZOZP) – meki sir; "Sel de Salies-de-Béarn" (ZOZP) – so
Nemačka: "Allgäuer Sennalpkäse" (ZOI) – tvrdi sir
Portugal: "Fogaça da Feira" (ZOZP) – slatko pecivo s ukusom i aromom limuna i cimeta
Španija: "Gall del Penedès" (ZOZP) – tradicionalna vrsta kokoši penedesenca
S ovih osam novih naziva broj zaštićenih proizvoda penje se na ukupno 1.349 (ZOI, ZOZP i tradicionalni specijaliteti). Zaštićenu oznaku nose i vina, aromatizovana vina i jaka alkoholna pića s preko 2.090 registrovanih naziva.
- Uvođenjem oznaka geografskog porekla podstiče se ruralna ekonomija te tako pridonosi povećanju prihoda poljoprivrednika i zadržavanju stanovništva u udaljenim područjima i područjima s otežanim ekonomskim uslovima. Na taj se način povećava i tržišna vrednost proizvoda ekonomskih subjekata jer se jamči njihova posebnost u odnosu na druge slične proizvode ili prehrambene proizvode. Osim toga, zahvaljujući uvođenju oznake geografskog porekla potrošači mogu donositi odluku o kupovini na temelju jasnih informacija o posebnim svojstvima proizvoda koje kupuju - stoji u saopštenju Evropske komisije.
(Telegraf.rs/ Izvor: index.hr)