Deblokiran najveći privatni posao u Grčkoj: Od njegove vrednosti ZAVRTEĆE VAM SE U GLAVI!
Obnavljanje te prodaje poslednji je uslov koji su zemje evrozone postavile da bi odobrile isplatu još jedne tranše zajma Grčkoj od 7,5 milijardi evra, što se očekuje iduće nedelje, rekla je Gerovasili
Grčka država i domaća privatna holding kompanija "Lamda divelopment" (Lamda Development) specijalizovana za razvoj, investicije i upravljanje nekretninama, potpisali su danas memorandum o razumevanju čime je posle osam godina deblokirana najveća investicija u Grčkoj, u plac bivšeg međunarodnog aerodroma Helinikon u priobalju Atine, od 530 hektara.
STRAVIČNE POSLEDICE FUKUŠIME: Čak 131 dete izloženo radijaciji ima rak štitne žlezde!
To će biti najveći privatni posao u Grčkoj, procenjene ukupne cene od osam milijardi evra, saznaje atinska RTV SKAI i dodaje da memorandum predviđa da sama investicija, od 5,5 milijardi evra, 80 odsto bude izvedena u roku od 12 godina, dok je prvobitno bio predviđen tri godina duži rok.
ERGDOGAN SE HVALI? Turske snage ubile 7.600 kurdskih boraca
SKAI prenosi da sadržaj memoranduma nije objavljen, ali da saznaje da ima izmena u korist grčkog javnog sektora time što se investitor obavezao da preuzme i druge poslove sem ranije planiranih, dok se grčka država zauzvrat obavezala da će obezbediti dozvole da bi ugovor o ustupanju placa bio potpisan do 16. novembra.
Šteta od poplava u Francuskoj 1,4 milijarde evra
Čitava površina placa nekadašnjeg aerodroma će biti ustupljena Lamdi za izgradnju najvećeg parka u Evropi, i jednog od najvećih parkova u svetu, u dva dela površine od 200 hektara klasičnog plus 200 hektara posebnog vodenog i sportskog parka, zatim po obodu 100 hektara za komercijalne sadržaje, a na jednom malom delu placa će biti i javne službe.
OVAKO SU Turci potopili putnički avion u Egejsko more (VIDEO)
Samu cena placa, 915 miliona evra, investitor će platiti na rate, te će odmah dati samo prvih 300 miliona, 160 miliona kroz dve godine, a ostalo potom.
U konzorcijumu s Lamdom su i grupe iz Kine i Abu Dabija, Fosum i Al Maabar, rekla je danas portparolka grčke vlade Olga Gerovasili.
Memorandum predviđa koncesiju na 99 godina za upravljanje budućim velikim parkom i turističkim kompleksom u priobalju Atine.
Erdogan potpisao zakon o oduzimanju imuniteta poslanicima
Taj posao je trebalo da počne još 2008, zatim je odlagan zbog krize i sasvim zaustavljen februara 2015. godine, kada je na vlast došla levica premijera Aleksisa Ciprasa koja se prvobitno protivila privatizaciji državne imovine.
Obnavljanje te prodaje poslednji je uslov koji su zemje evrozone postavile da bi odobrile isplatu još jedne tranše zajma Grčkoj od 7,5 milijardi evra, što se očekuje iduće nedelje, rekla je Gerovasili.
MIGRANTI SE PROSTITUIŠU ZA 2 EVRA: Izbeglice u Grčkoj primorane da se bave najstarijim zanatom
Posle višemesečnih pregovora o merama štednje i zahtevanim reformama u Grčkoj, ministri finansija evrozone složili su se 24. maja da se nastavi davanje finansijske pomoći Grčkoj kako je bilo dogovoreno jula 2015, ali uz nove uslove, posebno u oblasti privatizacije, što se odnosi i na prodaju pet odsto kapitala grčkog telefonskog operatera OTE nemačkom Dojče Telekomu, a priprema se i prodaja dela Grčke železnice (OSE).
JOŠ JEDAN SNAŽAN POTRES: Zemljotres kod Indonezije, nema opasnosti od cunamija
Stari atinski civilno-vojni Međunarodni aerodrom Helinikon je nastao 1938. godine, a od 1945. do 1993. je bio i američka regionalna transportna vojna baza.
Aerodrom je rekonstruisan nekoliko puta i pre zatvaranja 2001. godine je opsluživao do 12 miliona putnika godišnje.
NEMCI U ŠOKU: Migranti počinili 69.000 krivičnih dela za četiri meseca!
Atraktivnim za investitore ga čini to što se na zapadu graniči s peščanim plažama Saronskog zaliva, a na jugu sa turističkom atinskom priobalnom opštinom Glifadom i travnatim Golf-klubom, dok su sa ostale dve strane kuće s baštama.
Po zatvaranju za saobraćaj, mali deo aerodroma je korišćen za neka od takmičenja tokom Letnjih olimpijskih igara u Atini 2004.
HOROR U AVIONU: Telo slepog putnika iz Dakara nađeno u prtljažniku u Briselu
Godinu dana kasnije, 2005, jedan međunarodni tim arhitekata je na konkursu sa više od 300 učesnika pobedio s planom da se, umesto aerodromskih zgrada i dve piste od po tri kilometra, izgradi park, uz komercijalnu eksploataciju njegovih zelenih rubova.
(Telegraf.rs / Beta)