Turistička inspekcija ukinula licence za dve agencije, u postupku je i treća! (FOTO)
Najčešći prekršaji sa kojima su se inspektori susretali od kada je Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja stupio na snagu, su ti da su organizatori putovanja bili bez licence ili nisu obezbedili propisane garancije putovanja (26 zahteva) ili su imali problem sa reklamacijama
Turistička inspekcija Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija zaključno sa 24. majem obavila je 622 kontrole delatnosti turističkih agencija i oduzela dve licence agencijama koje nisu dale propisane garancije putovanja.
Tačnije, licenca je oduzeta agenciji Odisej Inn iz Smedereva i Aeromaru iz Beograda jer, kako tvrdi načelnica odeljenja turističke inspekcije Beograd Snježana Vignjević, nisu propisale garancije putovanja. Pored ove dve, u toku je postupak za oduzimanje licence agenciji Jet Set Travel.
Turističke agencije zbog propusta gube licence!
- Podneli smo predlog za oduzimanje licence agenciji Jet set, čekamo rešenja, ali je u toku. Problem je što je putnicima otkazano putovanje na dan putovanja - rekla je načelnica odeljenja turističke inspekcije Beograd Snježana Vignjević.
Srđan Dživdžanović, predsednik Grupacije turističkih agencija u PKS potvrdio je ovu informaciju.
OVO JE UHAPŠENI VLASNIK TURISTIČKE AGENCIJE: Sumnja se da je prevareno 100 LJUDI! (FOTO)
- Reč je o jednoj od dve agencije koja je ostavila putnike. One koje ne poštuju pravila, snosiće sankcije.
Osim oduzimanja licenci, turistička inspekcija je donela 14 rešenja o zabrani, 24 rešenja o nalaganju otklanjanja utvrđenih nepravilnosti i 57 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.
- Povećan je broj prijava, ali to ne znači da su one opravdane. Naprotiv, ranije je bilo 50 odsto opravdanih, dok je sad broj takvih pao na ispod 40 odsto - rekla je Jelena Slavić iz sektora turističke inspekcije resornog ministarstva.
TURISTI OJAĐENI ZA 17.000 EVRA: Vlasnik agencije uzeo novac i POBEGAO?!
Najčešći prekršaji sa kojima su se inspektori susretali od kad je Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja stupio na snagu, su ti da su organizatori putovanja bili bez licence ili nisu obezbedili propisane garancije putovanja (26 zahteva) ili su imali problem sa reklamacijama.
- Pravilnik nije najsrećnije rešenje da može da zadovolji sve, pogotovo što smo imali probleme i sa APR-om i osiguravačima koji su tu malo zatezali - istakao je Dživdžanović.
SRBI BEŽE IZ TUNISA: Panika među našim turistima, mnogi žele da se vrate! (FOTO)
Ideja Pravilnika, koji je stupio na snagu 25. januara, je da Ministarstvo odmah ima spisak koliko je tačno putnika u jednoj zemlji, jer, kako je navela Slavić, kad se desio napad na turiste u Tunisu, Nemci su za 10 minuta imali spisak svih putnika na svakoj destinaciji, a naše ministarstvo, a ni agencije nisu znali ko je sve boravio tamo.
Neki od problema sa kojima se susreću agencije od kad je donet Pravilnik, je nemogućnost da osiguravajućim kućama dostave evidenciju garancije putovanja sa svim imenima putnika, ali i ti u kojim slučajevima strane turiste koji putuju preko domaćih agencija treba da osiguraju.
Turistička agencija "Argus turs" izbačena iz "Jute"!
- Domaća agencija koju je angažovala neka inostrana agencija za svoje putnike nije dužna da osigura njihove putnike i izdaje garanciju. Ali, ako se strani gosti prijavljuju pojedinačno, ili preko sajta ili na neki drugi način, onda ste dužni da im izdate garanciju i ugovor o putovanju - zaključuje Dživdžanović.
(S. Vasić)