HRVATSKI DUKAT OBMANJUJE KUPCE U SRBIJI? Sveže mleko "Volim" ne ističe podatke bitne za naše zdravlje!
Na Dukatovom svežem mleku "Volim" od samo 1,5 procenata mlečne masti, u ambalaži od 1,450 litara sakriveni su bitni podaci. Evo i koji
Hrvatska firma "Somboled" koja posluje u okviru francuske kompanije "Laktalis" ne prestaje da obmanjuje potrošače u Srbiji. Najnovije mleko koje je ova kompanija izbacila na tržište pod nazivom "Volim" sveže mleko, naime, nema istaknutu ni količinu mlečne masti, a ni gramažu . Udruženja potrošača pozivaju narod da ne kupuju njihove proizvode.
Umesto da, kako je to inače praksa, količina mlečene masti stoji tik uz naziv mleka na etiketi i bode oči potrošačima, ona se nalazi pozadi. Takođe, ovo mleko koje je sveže, pakuje se ambalaži od 1,450 litara, koja se prvi put pojavljuje na policama naših trgovina.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović kaže za Telegraf da su potrošači, u ovom slučaju, obmanuti i crvenom nalepnicom na ovom mleku, koja u praksi ukazuje na punomasno mleko.
- Procenat mlečne masti pri kupovini mlečnih proizvoda jedan je od opredeljujućih faktora. Na vidnom polju etikete ovog Dukatovog svežeg mleka, međutim, nije istaknut procenat mlečne masti koji je kod svih drugih proizvođača veoma jasno uočljiv. "Volim" sveže mleko ima samo 1,5 odsto mlečne masti a koristeći crvenu boju ambalaže koja direktno asocira na ostala punomasna mleka zavarava građane Srbije da je u pitanju mleko sa 2,8 odsto mlečene masti i više. Zna se da je crvena nalepnica oznaka za punomasno, istina, to nigde ne piše u pravilniku, ali je to stečena navika potrošača i poslovna praksa- objašnjava Papović.
On ocenjuje i da izgled amabalaže "Volim" mleka podseća na regularnu ambalažu drugih, i da s obzirom na to, potrošači stvaraju utisak da su kupili mleko od 1,5 litara, a u stvari od 1,450.
- Navodno poštuju Pravilnik o deklarisanju a u stavri izbegavaju isti taj pravilnik, jer je po njemu bitno da se izlože određena svojstva nekog proizvoda a među njima je i procenat masnoće. Do kad misle da vređaju intelekt naših potrošača? Nisu potrošači u Srbiji glupi, to nek zaborave - kaže Papović.
EVO KAKAV HLEB JEDEMO: Satima stoji ispred prodavnice, na izvol'te PSIMA, MAČKAMA I BUBAMA!
U Somboledu, sa druge strane, tvrde da su na etiketi ovog proizvoda jasno i vidljivo istaknuti svi relevantni podaci o proizvodu, uključujući gramažu i procenat mlečne masti.
- Na etiketi proizvoda može se videti da su bojom i veličinom fonta upravo naglašeni, a ne sakriveni, podaci o gramaži i procentu mlečne masti, kako bi potrošači mogli da se odluče upravo za onaj proizvod koji odgovara njihovim potrebama. Dukat "Volim" sveže mleko sadrži 1,5 odsto mlečne masti, kao što se na ambalaži jasno može i videti. Što se tiče crvene boje ambalaže, važećom regulativom nije propisano da se crvena boja koristi isključivo za punomasno mleko. Somboled, kao i pojedine druge mlekare na tržištu, koriste plavu boju na ambalaži punomasnog svežeg mleka, što dodatno potkrepljuje činjenicu da boja ambalaže nema za cilj da sugeriše veći procenat mlečne masti - tvrde u ovoj kompaniji.
UŠTEDA NEDELJE: Evo kako da platite čak 800 DINARA manje za JEDAN LITAR ULJA!
Na pitanje zašto su promenili, i procenat mlečne masti stavili pozadi a ne na prednjem delu etikete, kako to stoji na drugim njihovim proizvodima, nismo dobili konkretan odgovor, već:
- Kompanija "Somboled" na tržište plasira dva brenda svežeg mleka, Dukat sveže mleko i Dukat "Volim" sveže mleko. Radi se, dakle, o dva različita proizvoda i celokupan vizuelni identitet je drugačiji. Bez obzira na razlike u ambalaži, procenat mlečne masti i gramaža su vidno istaknuti na oba proizvoda.
Ovo, inače, nije prvi put da ova kompanija obmanjuje potrošače u Srbiji. Prethodni put su, na flaši Dukat svežeg mleka od jedne litre, okačili stiker sa opisom da se radi o srpskom mleku ali francuskog kvaliteta. Ovo je naljutilo potrošače, jer se zna da je reč o hrvatskoj firmi.
(Lj. R.)