Ovi SRPSKI POLITIČARI u skupštini sede na - FIĆINIM SEDIŠTIMA! (FOTO)

Malo je poznata lokalna istorijska zanimljivost, a to je da su u zdanju gradskog parlamenta postavljena sedišta nekadašnjeg modela, koji je, bar po broju proizvedenih primeraka bio i jedini milioner

Odbornici Skupštine grada Kragujevca na svakoj sednici o najbitnijim pitanjima za grad već decenijama raspravljaju sedeći na Fićinim sedištima! Fotelje u skupštinskoj sali su zapravo sedišta najpoznatijeg srpskog i kragujevačkog automobila - fiće!

Na taj način kragujevačka lokalna sredina ukazala je poštovanje nekadašnjem nacionalnom vozilu, komentarišu istoričari odluku koju su doneli čelnici grada početkom šezdesetih godina prošlog veka, prenosi RTV Kragujevac.

U Kragujevačkoj javnosti malo je poznata lokalna istorijska zanimljivost, a to je da su u zdanju gradskog parlamenta postavljena sedišta nekadašnjeg modela, koji je, bar po broju proizvedenih primeraka bio i jedini milioner, izveštava RTK.

Pisanih tragova o tome zašto je doneta odluka da odbornici sede na fićinim sedištima danas nema, ali je svakako jedinstvena i dugotrajno je ostala na snazi.

Zgrada u kojoj je danas Gradska uprava, podignuta je pre 67 godina. Arhitekta Veroljub Trifunović u svojim knjigama podseća da je Kragujevac tada imao najveću administrativnu ulogu u Srbiji jer je Šumadijsko - raška oblast bila upravna jedinica skoro pet godina.

Oblasna zgrada sagrađena je u socrealističkom stilu po ugledu na moskovski Centrosojuz. Dograđena je u modernijem stilu 1961. godine. U isto vreme, na drugom kraju grada, u "Zastavi", Kragujevac postaje centar auto industrije ondašnje Jugoslavije.

Fića nije uspeo da izdrži trku sa vremenom, ali njegova sedišta u sali kragujevačke Skupštine izdržala su 15 skupštinskih saziva.

Zastava 750, poznat kao Fića, jugoslovenski je mali putnički automobil koji se proizvodio u Zavodu "Crvena Zastava" u Kragujevcu po licenci italijanskog Fijata. Prvi fića u "Zastavi" je proizveden 18. oktobra 1955, a poslednji primerak je proizveden novembra 1985. godine. U periodu od tri decenije sa traka je sišlo 923.487 primeraka vozila koje je nezvanično proglašeno za "nacionalnu klasu".

U Kragujevcu još ima fića na ulicama, a danas je najviše kupuje kao kragujevački suvenir i daleko je traženiji od suvenira kao što su opanak ili šajkača.

(M. Raca)