OTKRIVAMO: Top 7 trikova trgovaca kojima vas mame da potrošite više!
Krenuli ste u hipermarket u kupovinu, opušteno, ništa ne slutite... Obratite pažnju na "fore i fazone" kojima se trgovci služe da bi vas ubedili da kupite i ono što vam ne treba kako se ne biste vratili kući praznih džepova i sa glavoboljom
Vikend je, spremate se da odete u nabavku, verovatno do prvog hipermarketa... Dobro pripazite da se ne vratite praznog džepa i sa gomilom stvari za koje ćete se pitati da li su vam uopšte potrebne! Timovi stručnjaka, među kojima su psiholozi, ekonomisti, sociolozi, godinama usavršavaju načine na koje supermarketi od kupaca pokušavaju da izmame što više novca. Telegraf je odlučio da vas upozna i upozori na neke od njih.
- U finansijskom smislu, ako smo organizovani i disciplinovani, kupovina u supermarketima može da ima svoje prednosti u odnosu na kupovine u obližnjim radnjama. Međutim, ukoliko se opustimo i prepustimo čarima njihovog marketinga i sitnim trikovima kojima nas mame da kupimo sve na šta naiđemo, to može biti pogubno po naš kućni budžet – objašnjava psiholog Gordana Ačić, koja iz dugogodišnjeg iskustva otkriva kojim sve "forama i fazonima" velike trgovine pokušavaju da "omađijaju" kupce.
1. Marketi često sakrivaju osnovne namirnice na zadnjim policama u radnji kako biste je prošli uzduž i popreko i usput kupili što više, pre nego što kupite litar mleka ili ono po šta ste došli.
2. Proizvodi koje supermarketi žele da kupite nalaze se na nivou ravnog pogleda osobe prosečne visine. Po toj meri se dizajniraju i police. Kod žitarica, na primer, manje popularni brendovi nalaze se ispod tog nivoa, zdraviji se nalaze iznad tog nivoa, a tačno na nivou horizontalnog pogleda nalaze se skupi i najpopularniji proizvodi. Onda imamo nivo dečjeg pogleda. Tu su smešteni oni dečji, slatki proizvodi sa ciljem da ih deca samo zgrabe i stave u korpu.
3. Pravilo je da odeljenja sa proizvodima sa visokim zaradama budu blizu ulaznih vrata. Na primer, pekare u kojima su uglavnom svi proizvodi, osim klasičnog hleba, vrlo su isplative. Poenta je da na njih naletite čim uđete, kada je korpa prazna i kada je uzbuđenje veće. Isto tako, blizu ulaza postavljaju se i potrepštine na kojima je takođe dobra zarada.
4. Mnogi marketi preferiraju pekaru i cvećaru na ulazu. Zbog dobrog i prijatnog mirisa, odnosno kombinacije mirisa, postajete gladniji, pa tako raste i verovatnoća da ćete kupiti i mnogo toga što vam ne treba. Zapamtite - nikada ne kupujte gladni! Isto tako, ovi prijatni odeljci čine vas raspoloženijim, pa su tako još veće šanse da ćete potrošiti više novca.
5. Istraživanja su pokazala da muzika i te kako utiče na kupovinu. Zbog spore muzike i balada ljudi sporije kupuju i troše više novca. Zbog glasne muzike kreću se brže i troše manje. Klasična muzika navodi na kupovinu luksuznijih i skupljih proizvoda! Osluškujte muziku kad uđete u market, ne dajte da vas omađijaju …
6. Najprofitabilniji odsek je izlaz, odnosno kasa. Ovde malo ko odoli iskušenju - žvake, čokoladice, grickalice, sokići i slične stvarčice. Za 30 grama čokoladice ovde platite i do 50 dinara više, dok kvalitetnija i praktičnija čokolada od 100 grama košta mnogo manje.
7. Kartice kojima vas vezuju za svoje markete. Prikupljajte bodove - pratite ovo, pratite ono, ali samo nam se vratite. Bude tu i nekih ušteda, ali sve se to naplati na drugim stvarima.
(Biljana Tasić)