SRPSKE ŽELEZNICE ULAZE U 21. VEK: Vozom od Beograda do Budimpešte za manje od tri sata!
Za modernizaciju i rekonstrukciju mađarsko-srpske železničke veze, srpske železnice treba da pripreme dokumentaciju i završe sa eksproprijacijom zemljišta, a Kinezi će biti zaduženi za izgradnju, nabavku i ugradnju materijala u železničku infrastrukturu
Ugovor o modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta koji su juče u Kini potipisale Srbija i Kina, skratiće vreme putovanja između ova dva grada sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji ići brzinom od oko 200 kilometara na sat rekao je danas generalni direktor Infrastrukture železnica Srbije Goran Maksić.
Maksić je precizirao da je ukupna dužina pruge oko 340 kilometara, s tim što je na teritoriji Srbije 184, a na teritoriji Mađarske 166 kilometara.
- Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, pa je sada potrebno osam sati da bi se vozom stiglo od Beograda do Budimpešte. Nakon modernizacije, u okviru koje je planirana izgradnja dvokolosečne pruge, vreme putovanja će se skratiti na manje od tri sata. To će doprineti većoj konkurentnosti železnice, jer sada gubi trku na toj ruti u odnosu na drumski saobraćaj - kaže Maksić za Tanjug.
GLAVNI ADUTI MMF-A: Ubrzani projekti, reformisanje železnice i rezultati novih zakona
Prema njegovim rečima, vozovi će na toj deonici moći da se kreću brzinom od oko 200 kilometara na sat, a pruga će biti opremljena uređajima savremene generacije.
- Juče je potpisan opšti ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železničke veze na teritoriji Srbije između Vlade Srbije kao finansijera, Infrastruktura železnice Srbije AD kao investitora i kineskog konzorcijuma kao izvođača radova. Vrednost ugovora biće poznat nakon potpisivanja komercijalnog ugovora, čije je zaključivanje predviđeno najkasnije do 30. novembra 2016. godine. Pre toga je potrebno da se usvoji idejni projekata za dve deonice od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do Subotice, i da republička reviziona komisija usvoji taj idejni projekat - objašnjava Maksić.
BG VOZ PONOVO SAOBRAĆA: Radnici odblokirali prugu!
Potencijalni kreditor ovog projekta je kineska "Eksim banka" od koje bi finansijer i investitor, u roku od 15 dana od dana zaključenja komercijalnog ugovora, trebalo da traže odobrenje kredita.
- U ugovoru su definisane obaveze investitora i izvođača radova. Železnice treba da pripreme dokumentaciju, i da završe proces eksproprijacije zemljišta koje će se koristiti za projekat. Kinezi su zaduženi za izgradnju, nabavku i ugradnju materijala u železničku infrastrukturu... Obaveza izvođača je da obezbedi 54 odsto učešća usluga i roba kineskog porekla, dok učešće usluga i roba nekineskog porekla može da bude 46 odsto - precizirao je on.
Vučić obišao Prokop: Kraj prve faze na Svetog Savu 2016. godine
Za izgradnju pruge neophodno je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.
U kakvom su stanju srpske železnice?
(Telegraf. rs / Tanjug)