TIKVEŠ OSVAJA SVET: Igor Ilievski o VINU, kojem 130 godina uspeva da bude NAJBOLJE!
"Tikveš", koji je ove godina preradio rekordnih 25.000 tona grožđa, jedina je vinarija u ovom delu Evrope koja ima tri uzastopne berbe nagrađene od Roberta Parkera, najbitnijeg svetskog vinskog autoriteta
Posle osvajanja regionalnog tržišta, gde se profilisala kao najsnažniji i najozbiljniji vinski igrač, vinarija "Tikveš", koja ove godine slavi 130 godina poslovanja, počinje da osvaja i svet. U tome će im, svakako pomoći tradicija, tokom koje je ova vinarija prošla mnoge faze da bi doživela ovu ekspanziju.
O svetskoj sceni, daljim planovima, rekordnoj berbi i preradi u 2015. koja će se odraziti i na 2016. godinu, za Telegraf govori Igor Ilievski, generalni direktor vinarije "Tikveš".
Ove godine "Tikveš" slavi 130 godina. Prva ste vinarija koja je stavila etiketu, flaširala vino, najjača vinarija u jugoistočnoj Evropi. Koliko je teško i šta je sve potrebno za održavanje tog prvog mesta?
- Tradicija je, definitivno, bitna za nas, za zemlju, za region. Ipak, ono što je naš glavni cilj jeste prezentacija autentičnih vina ovog podneblja potrošačima u svetu. To se može uraditi samo ako se proizvodi vrhunski kvalitet. Na taj način pokazujemo da se vino ovde pravilo vekovima, a od 1885. godine je organizovana njegova proizvodnja. Jer, da budemo realni, vinske zemlje sveta i stare i nove, već su se profilisane, a za naš region, koji tek sada izlazi na svetsku scenu, nažalost se, veoma malo zna. Pored tradicije, pomaže nam i sve ostalo što radimo, apsolutno nam pomažu i investicije u opremu i tehnologiju u kvalitet, prezentacije na svetskim tržištima...
VINARIJA "TIKVEŠ" SLAVILA ŽIVOT: Održan 6. Festival mladog vina! (FOTO)
Kada ste već pomenuli svetsko tržište, gde ste sve prisutni?
- U principu, naša strategija je u proteklih pet godina bila da se profilišemo kao najsnažniji i najozbiljniji igrač na regionalnom tržištu, što smo i uspeli. Ono što možemo danas da kažemo jeste da smo lideri na regionalnom tržištu ne neophodno po prodatim litrima, ali po tržišnom prisustvu zbog najbolje ponude i odnosa cena i kvaliteta u svim segmentima, na kraju i po broju nagrada. Naime, mi smo jedina vinarija u ovom delu Evrope koja ima tri uzastopne berbe nagrađene od Roberta Parkera. On je najbitniji svetski vinski autoritet koji je verifikovao kvalitet svega onoga što "Tikveš" radi a to nam daje podsticaj da u sledećem periodu imamo širu prezentaciju na svetskom tržištu. Promocija priče ovog dela svetaodnosno Balkana, je nešto što je sledeći korak, a to se može postići sistematičnom prezetancijom vina u što više zemalja sveta.
Dobro, gde ste prisutni, a na koja tržišta ste "bacili oko"?
- Pored 25 zemalja, izdvojio bih prisustvo na američkom i kineskom tržištu, gde planiramo da se proširimo, ali ne zaboravljamo i ostale zemlje koje su prioritet unutar Evrope, a imaju interesantna tržišta. Recimo, to su Engleska, Danska, Poljska, Rusija...
130 GODINA DIVNOG UKUSA I MIRISA: Vinarija "Tikveš" proslavila rođendan (FOTO)
Gde nabavljate grožde za vina?
- U okviru naše grupacije, u vlasništvu imamo više od 1.100 hektara vinograda, koji uglavnom služe za proizvodnju naših premijum vina. Pored toga, mnogo godina sarađujemo sa više od 2.000 kooperanata u okviru Kavadaraca, koji nam omogućavaju da svake godine postignemo odličan kvalitet.
Koliki je godišnji obim proizvodnje "Tikveša" i koliko Srbija učestvuje u vašem rastu?
- Srbija je definitivno bitno tržište za nas, ne samo zbog geografske blizine i zbog tradicije i poznavanja potrošaca, već zato što se pogotovo iz Beograda šire svi svetski trendovi na region. Zato je bitno na adekvatan način prezentovati se u Srbiji. Inače, u proseku, mada možemo da kažemo da je ova godina negde i rekordna, preradili smo ukupno 25.000 tona grožđa. Ono čime se posebno dičimo jeste što imamo idealan kvalitet i veliki obim proizvodnje vina u premijum liniji, sa kojim pored toga što zadovoljavamo regionalne potrebe, imamo i za svetsko tržište.
Igrate na kartu kvalitet, a ne kvantitet, da li se to isplati?
- Na duge staze, da. Vinarstvo nije posao u kojem je povratak investicija tako brz kao u nekim modernim industrijama, ali na duge staze je i jedini i ispravan put.
Kakvi su vam planovi za 2016. godinu?
- Ambiciozni.
Predsednik UO Vinarije "Tikveš" poslovni lider veka u regionu
Otkrijte nam nešto?
- Rezultat 2015. je više nego solidan, pogotovo ako uzmemo u obzir u kakvim makroekonomskim uslovima poslujemo u regionu. Možemo da se pohvalimo rastom poslovanja odnosno rastom prodaje na svim tržištima na kojima poslujemo. Zadovoljni smo kako su nas potrošači prihvatili, što rezultira time kako se naše poslovanje razvija. Pre svega mislim da je to zbog odličnog kvaliteta, a uspeli smo da zadržimo kontinuitet u proizvodnji vina visokog kvaliteta i shodno tome planovi su ambiciozni i na malo širu geografsku ekspanziju u svetu pored ovoga što smo do sada postigli.
Imaju li ljudi u regionu kulturu da piju vina?
- Kultura se svakodnevno menja i ono što je dobro jeste da se kultura menja na pozitivno. Ljudi polako prepoznaju sorte vina. Radimo intezivno na tome da ih edukujemo o vinima, njihovim karakteristikama, kako se kombinuju sa hranom i na kraju, a što je za njih najbitnije, kako kvalitet utiče na njhovo zdravlje.
(Lj. Račić)