Evo šta nam sve NAPLAĆUJU u restoranima, a da NEMAMO POJMA!
Da se ugostitelji dovijaju i snalaze na različite načine, shvatili smo kada je društvenim mrežama počeo da kruži račun na kojem je u cenu uračunata kriška limuna od četiri dinara
Pre nego što odlučite da častite nekoga večerom ili ručkom u restoranu, verovatno i ne razmišljate o tome kako će vam na kraju romantične noći sve pokvariti kelner s računom na kojem se iznenada pojavilo misterioznih 100 dinara!
Ma, kako poražavajuće zvučalo, istina je i da se sitnice naplaćuju!
Da se ugostitelji dovijaju i snalaze na različite načine, shvatili smo i sami tek kada je društvenim mrežama počeo da kruži račun na kojem je u cenu uračunata, ni manje ni više nego - kriška limuna.
Cena, pa prava sitnica - četiri dinara!
Pritom, verujemo da "oštećeni" nikada ne bi shvatio da mu je račun veći za toliko, da nije bilo naznačeno.
Postavljanje računa na društvene mreže izazvalo je lavinu komentara, a neki su čak smislili i teoriju da vlasnik nije mogao da proda limun koji mu je zaostao, pa je odlučio da ga prodaje na krišku.
Proverili smo nekoliko restorana u Beogradu, da bismo se uverili da je to moguće, i svi su se kao jedan složili da je nemoguće da je to neko uradio.
Naime, limun se prema njihovim rečima uvek dobija besplatno uz čaj, koka-kolu, a neki čak kažu da iscede limun u šoljicu da gost ne bi morao da se muči.
Kontaktirali smo predsednika Udruženja ugostitelja, Nikolu Dimitrijevića koji nam je dao vrlo zanimljivo tumačenje:
- To je situacija od kuće do kuće, u zavisnosti da li restoran vodi menadžer ili vlasnik. Limun je sada dosta poskupeo, pa je moguće da se pojedini ugostitelji naplaćivanjem jedne kriške, trude da smanje ukupni trošak. To je tzv. naplaćivanje kuvera, koje po mom mišljenju nije u redu, ali se dešava - objašnjava Dimitrijević.
On dodaje da u kuver spadaju sve one sitnice koje gosti uzimaju, nalaze se na stolu i predstavljaju poklon kuće. To su recimo: hleb, crni biber, salvete, maslinovo ulje, ljuto ulje, parmezan, razne soli (crne, kamene) kao i ulje od tikve.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Goran Papović se slaže da je prevara moguća:
- Takvih prevara imate svuda, nije to ništa novo, prava ugostiteljska kuća vam nikada ne bi naplatila to, ali danas imate raznih malverzacija. To su one loše priče, kojih nažalost ima - ističe Papović i dodaje da je najviše varanja na hlebu.
Naplaćuje se svaka kriška hleba, a dešava se da neko ne jede hleb, a ipak mu je naplaćen. I tako će taj hleb konobar izneti otprilike 10 puta i svaki put ga iznova naplatiti.
Pored svega ovoga, konobari nekada u sam račun unapred uračunaju i bakšiš, iako ga sam gost uvek časti.
Budući da su sada lignje poskupele u nabavci, možemo li da očekujemo duple cene istih u restoranima!?
(I. Lazić)