Deset kompanija koje kontrolišu sve što kupujemo

Najveće brendove "drže" Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft

Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija.

Kako piše Businessinsider, ova pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji.

Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane - preko vlasništva, preko partnerstva ili na brojne druge načine. Pogledajte mapu koja prikazuje njihovu umreženost (klikom na sliku dobićete prikaz u punoj veličini).

Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dav sapuna pa do Klondajk čokoladica. Nestle poseduje velik udeo u Lorealu koji sa druge strane opet ima udele u velikom broju kozmetičkih kompanija, ali i u Dizelu, popularnom brendu odeće.

Najveće brendove zapravo "drži" svega deset korporacija - Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft.

(Telegraf.rs / Foto: businessinsider)