Pošta Srbije novim poslovnim zamahom slavi Svetski dan pošte! (FOTO)
Prigodnom svečanošću u PTT muzeju i isticanjem izvrsnih poslovnih rezultata, samostalno sprovedene reorganizacije, novih usluga i servisa, novih pošta i vozila, Pošta Srbije obeležava Svetski dan pošte, 9. oktobar
Pošta Srbije je 2014. godine u državnu kasu uplatila 10,01 milijardu dinara, računajući dobit, poreze i doprinose, što je jedan odsto celokupnog budžeta Republike Srbije, a u prvih šest meseci 2015. godine ostvarila je neto dobitak od 1,84 milijarde dinara, odnosno 15,2 miliona evra, čime je za 40 posto nadmašen prošlogodišnji rezultat.
PLATE I PENZIJE BIĆE ONOLIKE KOLIKO ZARADIMO: Evo šta PENZIONERI SRBIJE kažu o IZBORIMA i PENZIJAMA
Prigodnom svečanošću u PTT muzeju i isticanjem izvrsnih poslovnih rezultata, samostalno sprovedene reorganizacije, novih usluga i servisa, novih pošta i vozila, Pošta Srbije obeležava Svetski dan pošte, 9. oktobar, dan kada je davne 1874. godine u Bernu osnovan Svetski poštanski savez, jedna od najstarijih, najuniverzalnijih i najuglednijih međunarodnih organizacija.
KRKOBABIĆ: Ne čekajmo više Godoa, vreme je da se radi!
Među predstavnicima 22 zemlje osnivača bio je i Mladen Ž. Radojković u ime Kneževine Srbije, što rečito govori o ugledu naše zemlje u tadašnjim evropskim i svetskim integracijama.
Pošta Srbije je jedno od najuspešnijih javnih preduzeća, o čemu svedoči i njen prošlogodišnji doprinos državnoj kasi od 10,01 milijardu dinara, računajući dobit, poreze i doprinose, što je jedan odsto celokupnog budžeta Republike Srbije.
Sa impresivnim rezultatima Pošta je nastavila i u 2015. godini i u prvih šest meseci ostvarila neto dobitak od 1,84 milijarde dinara, odnosno 15,2 miliona evra, čime je za 40 posto nadmašen prošlogodišnji rezultat.
Pošta Srbije pruža građanima, državi, privredi, fizičkim i pravnim licima 460 vrsta usluga i proizvoda. Tokom prvih šest meseci realizovan je obim od preko 233 miliona usluga.
Tehnolozi i programeri Pošte Srbije posvećeno rade na uvođenju novih usluga i pripremi paketa integrisanih usluga, koje su spoj tradiocinalnih i savremenih servisa utemeljenih na ubrzanom razvoju IT tehnologija.
Jedna od takvih je i Međunarodna poštanska uputnica, koja građanima obezbeđuje brz, jednostavan i siguran elektronski prenos novca, a otvaraju se i široke mogućnosti za pospešenje slanja otkupnih pošiljaka i razvoj elektronske trgovine. Posle Francuske, Rusije, Belorusije i Ukrajine, od početka leta ova usluga je moguća i sa Crnom Gorom i Republikom Srpskom, u najskorijem periodu građanima će biti omogućeno slanje ili prijem novca elektronskim putem i sa Hrvatskom i Portugalijom.
U najskorije vreme na šalterima pošta će startovati usluga zastupanja u osiguranju, a ponuda Pošta-Net paketa biće dodatno obogaćena fiksnom telefonijom.
Korisnici su izrazili veliko zadovoljstvo što smo uspeli da vratimo menjačke poslove u pošte, jer im je omogućeno da sve finansijske usluge obave na jednom mestu.
Prodaja ili otkup efektivnog stranog novca, po povoljnom kursu i bez provizije, od juna je bila moguća u glavnom gradu i većim u turističkim mestima, a sada je dostupna u 200 menjačnica šriom Srbije. Naredne godine u svakoj pošti biće menjačnica.
Na ovaj način Pošta je potvrdila da je lider među nosiocima platnog prometa i jedan od najznačajnijih činilaca na tržištu finansijskih usluga.
Da je sposobna u trenutku da odreaguje na specifične zahteve i servisira potrebe korisnika i osnivača – Vlade Srbije, Pošta je dokazala i svojom ulogom u poslu sa vaučerima za subvencinisani odmor. Spremno se odazvala i postala jedan od glavnih partnera akcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija za podsticaj domaćeg turizma, profesionalno primivši na svojim šalterima potrebnu dokumentaciju skro 14.000 građana.
Isto je nastupila i u velikom državnom projektu digitalizacije, gde je imala odgovoran zadatak distribucije 2,7 miliona uputstava i 167.000 pošiljaka sa vaučerima, kao i uslugu "kol centra". Takođe, u letnjim mesecima tokom velikih talasa azilanata, pošta na Glavnoj železničkoj stanici im je dostupna 24 časa dnevno, kao i pošte u Preševu i pošta u Kanjiži, kako bi svi uspeli da podignu novac koji su im slali bližnji preko Vesteren juniona.
Podržavajući strukturne reforme i rukovodeći se smernicama Vlade Republike Srbije u pogledu racionalizacije troškova poslovanja i povećanja efikasnosti Pošta Srbije od 1. oktobra funkcioniše po novoj organizaciji i sistematizaciji, a kompletno poslovodstvo i rukovodioci izabrani su iz redova zaposlenih, na internim pozivima.
Najstručniji ljudi Pošte Srbije, u saradnji sa reprezentativnim sindikatima, kreirali su i sprovode novu organizaciju, a osnovni ciljevi su smanjenje i optimizacija administracije, fokusiranje na usluge, prodaju i marketing, istraživanje tržišta, još brže odlučivanje i izvođenje odgovornosti od vrha do dna Preduzeća, a sve prema potrebama savremenih korisnika.
Novom organizacijom definisano je devet poslovnih funkcija umesto 15 direkcija, dosadašnjih 35 radnih jedinica reorganizovano je u 17, broj sektora je smanjen sa 38 na 30, a službi i odeljenja je za oko 150 manje.
Na sve čelne pozicije postavljeni su kadrovi iz sistema, izabrani internim pozivom. Za 32 mesta u poslovodstvu i 56 mesta taktičkog rukovođenja stigla je 741 prijava, podneta od strane 403 kandidata. Tokom letnjih meseci, devetočlana komisija je vrednovala priložene programe rada i obavila temeljne razgovore sa svakim kandidatom ponaosob.
Nakon toga od strane Komisije predložena su do tri rešenja za svako radno mesto, o čemu je konačno odlučio direktor Preduzeća, u potpunosti poštujući predloge Komisije, što je nezabeleženo u poslovanju javnih preduzeća u Srbiji. Ovo može poslužiti kao primer dobre prakse i za druga preduzeća.
- Poslednjih godinu dana u Pošti se radi produženo, za mnoge nije bilo odmora. Pogotovo za najstručnije ljude koji su u saradnji sa reprezentativnim sindikatima, uz redovne poslove i bez dodatnih troškova, definisali vodeće kadrove Pošte Srbije. Prvi put u istoriji Preduzeća 15.000 zaposlenih je dobilo šansu da se javi na poziv, što je novi kvalitet u radu ove kuće. Sada ih ohrabrujemo da se tokom oktobra prijave i na interni poziv za rukovodioce službi, odeljenja i upravnike najvećih pošta, jer je svakome potvrda struke i kolega najveća satisfakcij - kaže direktor Krkobabić, naglasivši da se u Pošti Srbije, takođe sopstvenim snagama, uporedo definiše optimalan broj izvršilaca po svim organizacionim celinama i normiranje poslova u skladu sa novom - jedinstvenom tehnologijom koja se primenjuje u Pošti, a sve to radi pravednijeg vrednovanja i nagrađivanja radnog učinka zaposlenih.
- Odrađen je krupan posao, i do kraja godine nas čeka još niz ozbiljnih zadataka, paralelno sa ostvarenjem osnovnog cilja, a to je da nadmašimo prošlogodišnji poslovni rezultat koji je, podsećam, bio rekordan - ističe prvi čovek Pošte Srbije
Jedan od važnih segmenata proslave Svetskog dana pošte je i proglašenje pobednika u akciji "Malo dobro volje, da nam bude bolje", koja je ove godine organizovana po šesti put i čiji je cilj da animira radnike pošta u manjim sredinama da svojom kreativnošću i dodatnim trudom doprinesu lepšem i radno stimulativnijem prostoru.
Samoinicijativno, pored svakodnevnih radnih zadataka, radnici 82 pošte širom Srbije potvrdili su da se puno može učiniti i sa malo para – potrebna je samo dobra volja, lepe ideje i ljubav prema poslu koji rade.
Najbolji poštanski domaćini u 2015. godini su:
1. mesto – JPM 32233 Viča (VII reda, 1 zaposleni)
2. mesto – JPM 21131 Petrovaradin (VI reda, 1 zaposleni)
3. mesto – JPM 25263 Prigrevica (V reda, 3 zaposlena)
Posebno priznanje dobila je pošta: Regionalna radna jedinica "Kraljevo, Čačak, Priština" - Područna jedinica "Priština".
U želji da bude što brža i bliža korisnicima svojih usluga, poštanska mreža od 1.500 pošta proširena je sa 11 novih poslovnica, četiri korporativne i sedam ugovornih.
Takođe, posle više godina, Pošta Srbije je iz zarađenih sredstava izdvojila 430 miliona dinara i putem javne nabavke kupila 220 tehnoloških vozila različitih gabarita (kombinovana vozila, kombiji i kamioni nosivosti od 300 kilograma do preko 4,5 tone), koja su ključna za bolji transport pošiljaka i robe.
Nije manje važno ni adekvatno opremanje zaposlenih koji se nalaze na prvoj liniji usluživanja, te je u skladu sa pravilnikom o službenoj odeći nabavljeno ukupno 16.500 kompleta zimske i letnje uniforme za poštanske radnike.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)