OVO JE BOMBA VEST: Evo kako će se uskoro AUTOMOBILI plaćati - JEFTINIJE (FOTO)

KONAČNO JEDNA LEPA VEST ZA VLASNIKE KOLA: Građani će moći da kupuju automobile veće kubikaže bez brige oko toga da li će registracija biti papreno skupa

KONAČNO JEDNA LEPA VEST ZA VLASNIKE AUTOMOBILA: Veliko negodovanje vozača Srbije odnosi se na registraciju koja se bazira na radnoj zapremini automobila, odnosno, kubikaži. Građani su uputili apel kako bi ovu uredbu promenili, jer značajno utiče na kupovnu moć, a tehnološki je prevaziđena. Ovo konkretno znači da će uskoro svi moći da kupuju automobile veće kubikaže bez brige oko visine registracije, otkriva sajt Polovniautomobili.com.

VOZAČI, OVA MALA GREŠKA MOŽE DA VAS KOŠTA HILJADE EVRA! Evo kako da je izbegnete

Registracija se do sada obračunavala na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko 2.0 litra gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.0 litra. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao "porez na luksuz".

Ministarstvo finansija najavilo je promene i na taj način, ukoliko dođe do novog obračuna poreza, građani će moći da kupuju automobile veće kubikaže bez brige oko toga da li će registracija biti papreno skupa.

Kubikaža nije apsolutno nikakav pokazatelj snage, performansi ili luksuza automobila. Nekada je bila, ali danas više nije i to zahvaljujući naprednoj tehnologiji.

Ovi automobili mogu da posluže kao primer ovome o čemu govorimo:

Ovo su primeri starijih automobila koji plaćaju veoma visok porez jer njihova zapremina motora prelazi dva litra:

NELOGIČNOSTI koje smo uočili su da veći porez plaća vlasnik malog dizelaša sa 70 KS (konjskih snaga) u odnosu na vlasnika BMW sa skoro 180 KS i vrednog skoro 30.000 evra.

Koliko se trenutno plaća?

Kao što vidimo u donjoj tabeli, starija vozila imaju popust, što se naročito oseti kod onih starijih od dvadeset godina - za njih se plaća 80 odsto manje.

Rešenje za izlaz iz ovakve situacije kojom su mnogi nezadovoljni je da se izabere naplata prema vrednosti automobila. U tom slučaju bi jedini način da se dođe do vrednosti svakog vozila bilo korišćenje AMSS kataloga, koji se već koristi za procenu vrednosti prilikom uvoza automobila i prilikom naplate poreza na prenos vlasništva.

Takođe, još jedna alternativa je naplata prema snazi motora, kao što se primenjuje u Hrvatskoj.

(Telegraf.rs / Izvor: polovniautomobili.com)