NOPS: "Frikom" nas nije hteo u komisiji za nagradnu igru

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović tvrdi da je Frikom izbegavao da komunicira sa tom organizacijom povodom svojih nagradnih igara

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) tvrde da su još 2009. godine pozvali građane Srbije na bojkot nagradne igre kompanije "Frikom". U NOPS-u su tvrdili da im se javljaju nezadovoljni kupci, koji nisu mogli da unovče svoje nagrade. Predsednik NOPS-a Goran Papović sada kaže da ta organizacija nije kontrolisala "Frikomovu" nagradnu igru, iako je na tome institirala.

Pre tri godine u NOPS-u su tvrdili da su im se javljali nezadovoljni kupci koji su na štapićima dobijali nagrade, a kojima je potom rečeno da, ipak, nisu srećni dobitnici, jer su se dobici sa štapića odnosili na nagradnu igru koja je već istekla.

- Organizacijama potrošača, koje su članice NOPS-a, stižu brojni pozivi obmanutih potrošača koji su kupili sladolede sa dobitnim štapićima, ne znajući da je reč o onima koji su bili validni u prošlogodišnjoj nagradnoj igri, jer organizator "Frikom" nije obavestio javnost da su u prodaji prošlogodišnji štapići, a ni kako izgledaju novi. Potrošači koji su kontaktirali "Frikom" kako bi podigli nagradu, od njih su dobili odgovor da su to nevažeći štapići, jer je nagradna igra završena - navodi se u tadašnjem saopštenju NOPS-a.

Predsednik NOPS-a Goran Papović kaže za dnevni list "Politika" da ta organizacija ne može da kontroliše ovakve nagradne igre.

- Mi smo zahtevali da neko od naših predstavnika bude prisutan kada se takve nagradne igre stavljaju u pogon, odnosno kada se pakuje sladoled koji ima nagradne štapiće. Tako bismo imali potvrdu da se nagrada nalazi na tržištu - kaže Papović.

On je upozorio građane da budu oprezni, jer su, bez kontrole, ovakve nagradne igre podložne zloupotrebama

- Dok nam ne dokažu suprotno, smatramo instant nagradne igre prevarantskim, jer ih mnogi zloupotrebljavaju. Nas je do sada samo kompanija "Kalsberg" odnosno "Lav" pivo pozvalo da naš predstavnik bude član komisije u trenutku kada je puštena nagrada sa čepovima. Mi smo komunicirali sa "Frikomom", ali su oni izbegavali razgovor i odlagali ga - navodi Papović.

On objašnjava da je potpuno pogrešna teza da je prevarom u nagradnoj igri oštećen "Frikom", već su najviše izgubili svi oni koji su kupovali sladoled upravo zbog toga što su se nadali nagradama koje je neko drugi "olizao".

- Nije oštećen niko u "Frikomu", već su na prvom mestu oštećeni potrošači, a oni neka urede odnose kod sebe u firmi. Tu oblast treba posebno definisati i odrediti pravila igre - rekao je Papović.

Za razliku od pre tri godine kada je "Frikom" reagovao na NOPS-ov poziv za bojkot nagradne igre istakavši da je reč o "neopravdanom i zlonamernom pozivu", juče se iz "Frikoma" nisu oglašavali ovim povodom, odnosno poručili su da ne smeju ništa da komentarišu dok je policijska istraga u toku.

Asistent marketinga u firmi "Frikom" AD Beograd Darko R. lišen je slobode zbog sumnje da je, zloupotrebama u nagradnoj igri ove kompanije, protivpravno prisvojio automobil džip "hamer", novčanu nagradu od 202.000 evra i više novčanih nagrada u iznosu od 2.000 evra, kao i veći broj mobilnih telefona ukupne vrednosti preko 30.000.000 dinara.

(M. S. / Politika)