FUDBAL, KOŠARKA I PARADA GLEDANIJI OD DNEVNIKA: TV gubici u Srbiji 30 MILIONA evra!

Smrt dnevnih novina, TV gubici 30 miliona evra, fudbal, košarka i Parada gledaniji od Dnevnika, najjači oglašivač - Afrička šljiva - ovako stoje stvari u srpskim medijima!

Učesnici panel diskusije "Sloboda proizvodnje i distribucije medijskog sadržaja" poručili su danas da je situacija u medijima loša, da medija ima previše i da novca za sve nema, kao i da novi medijski zakoni po prvi put pominju medijski pluralizam, ali ga ne definišu precizno.

Smrt dnevnih novina, TV gubici 30 miliona evra, fudbal, košarka i Parada gledaniji od Dnevnika, najjači oglašivač - Afrička šljiva.

Novine koje su čitane su "činovničke novine", one koje ulaze u kancelarije, a trenutna situacija je takva da je tv gledanost dramatično pala, a u međuvremenu se desio i fenomen "Parovi" koji nije televizijski, komunikološki, već sociološki i socijalni i to je pokupilo ogromnu gledanost.

- Odjednom, industrija koja treba da prihoduje od reklama nema gde da ih plasira, jer su rejtinzi nestali. Plaćaju se rejtinzi, a ne minuti. Dakle, nema rejtinga, svi su mali. Po mojoj proceni, gubitak TV industrije u ovoj godini iznosiće najmanje 30 miliona evra - rekao je Bogosavljević.

Predsednik UO ABC Srbija Branislav Novčić naveo je da su štampani mediji u veoma teškoj situaciji, uz konstataciju da je ovo godina u kojoj ukupan broj dnevnih listova, prodatih na kioscima i na druge načine, u proseku dnevno manje od 500.000.

Direktor Ipsos Stratedžik marketinga Srđan Bogosavljević ukazao je da su trendovi u medijima "ružni", te da je "naprosto sve što se dešava trenutno loše".

- Ođednom, industrija koja treba da prihoduje od reklama nema gde da ih plasira, jer su rejtinzi nestali. Plaćaju se rejtinzi, a ne minuti. Dakle, nema rejtinga, svi su mali. Po mojoj proceni, gubitak te industrije u ovoj godini iznosiće najmanje 30 miliona evra", rekao je Bogosavljević.

On je otkrio i da je najveći oglašivač u Srbiji u ovom trenutku "Protokal sistem LLC", odnosno "Afrička šljiva".

Bogosavljević je istakao da je broj medija enorman i da novca za taj broj medija nema, sada postoji 700-800 medija, a i u jednom trenutku je postojalo 19 nacionalnih dnevnih novina.

On smatra da toliki broj medija nema nijedna zemlja i da za sve zajedno nema para.

Na panel diskusiji učestvovali su i predsednik Komisije za zaštitu konkurencije Miloje Obradović, generalna direktorka SBB-a Dragica Pilipović Čefi, predavač na Fakultetu za medije i komunikacije Nebojša Spaić i profesor medijskog prava na Pravnom fakultetu Uniona Saša Gajin.

(Telegraf.rs)