Kako izabrati polovni automobil - šta gledati prilikom kupovine? (FOTO)
Svakako, najvažnije je da uradite probnu vožnju, pregledate motor i rad instrumenata automobila
Koji je menjač bolji manuelni ili automatski? Treba li se sklanjati od polovnih automobila sa automatskim menjačem? Za koji se automobil odlučiti? Pokušaćemo malo da vam pomognemo na ono na šta treba da obratite pažnju kada kupujete polovni automobil.
Pri kupovini polovnog automobila treba proveriti da nije ukraden, nekoliko godina stariji nego što piše u dokumentima, pretrpeo tešku saobraćajnu nesreću i da nema više pređenih kilometara nego što piše na instrument tabli.
Državni automobili prodaju se kao alva! (FOTO)
Nije tajna da u našoj zemlji u prodaji ima utomobila čija kilometraža nije originalna. Zbog toga proverite istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača.
Obavezno proverite u policijskoj stanici da li je automobil kraden. Tamo će vam reći sve potrebne podatke kao i da li je za to vozilo raspisana neka poternica.
Automobil obavezno gledajte danju jer se noću mnogo teže uočavaju moguća oštećenja. Dobar auto limar bez većih problema može da utvrdi da li je automobil bio havarisan, čak i ukoliko ga ne podiže na dizalicu ili posmatra iz kanala.
U znake da je vozilo pretrpelo ozbiljan udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod prtljažnika, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.
Svakako, najvažnije je da uradite probnu vožnju, pregledate motor i rad instrumenata automobila.
Tokom probne vožnje najbolje možete da uočite eventualne nedostatke na motoru, oslanjanju, kočnicama, menjaču i ostalim komponentama. Motor mora da radi mirno, bez stresanja i oscilacija u broju obrtaja. Naravno, ukoliko je reč o nekom od starijih dizelaša, normalno je da bude bučan.
VELIKO POSKUPLJENJE POLOVNIH AUTOMOBILA: Evo zbog čega će se dogoditi
Ukoliko razmatrate "automatik", auto treba voziti u različitim uslovima, usporavati, ubrzavati, kretati, stajati i testirati ga na druge načine. Obratite pažnju kako menja stepene prenosa, da li ima trzanja i neodlučnosti. Obavezno voziti malo duže dok se auto ne zagreje – ima slučajeva da hladan "automatik" radi savršeno, ali čim se ulje zagreje, počinju problemi.
Tokom probne vožnje preporučujemo vam da osluškujete motor. Razna šuškanja i grebanja mogu biti bezazlena ali mogu predstavljati i ozbiljan kvar.
Pratite i temperaturu motora. Na probnoj vožnji nemojte voziti automobil samo 2 do 3 minuta nego sačekajte da se motor zagreje. Zakočite naglo nekoliko puta, kako biste isprobali kočnice.
Stanje amortizera možete da proverite i naglim pritiskom, pa otpuštanjem karoserije iznad jednog točka. Ukoliko se automobil tada suviše zaljulja, amortizer je zreo za zamenu. U ovom slučaju ne bi trebalo da se čuju nikakvi prateći zvukovi.
Ne zaboravite da proverite svetla, duga, kratka i pozicije, pokazivače pravca, svetla u kabini, audio uređaj, ventilaciju, tempomat, sve prekidače, usmerivače vazduha u kabini, centralnu bravu, alarm i slične uređaje i sisteme.
Ukoliko ste odlučili da kupite polovan automobil u garantnom roku, obavezno proverite dokumentaciju kako biste videli da li je prekršen neki od uslova garancije.
Najbolje je ipak da, kada odete u inostranstvo, posetite ovlašćeni servis i zatražite proveru, jer se prevare dešavaju i u inostranstvu. Na primer, neki proizvođači automobila u Srbiji daju garanciju na dve godine a u inostranstvu tri godine garancije.
(Telegraf.rs/ Izvor: polovniautomobili.com)