Kažnjavaju vozače Hitne za crveno svetlo i prekoračenje brzine! I to dok voze pacijente?!
- Stiglo mi je da platim 6.800 dinara i 4 boda zato što sam išao 70 na sat tamo gde je dozvoljeno 50. A vozio sam ka pacijentu koji se borio za život - kaže za Telegraf jedan od vozača Hitne pomoći
Hitna pomoć trenutno ima između 30 i 40 prijava zbog prekršaja u saobraćaju. Međutim, kazne koje saobraćajna policija piše vozačima ambulantnih kola Hitne pomoći odnedavno moraju oni sami plaćaju, saznaje Telegraf. Čitava stvar deluje neverovatno ako se zna da kazne za crveno svetlo, vožnju u žutoj traci i prekoračenje brzine stižu vozačima koji pod rotacijom prevoze teško bolesne pacijente i hitne slučajeve koji se bore za život.
- Vozači Hitne pomoći dobijaju naloge da plate kazne zbog vožnje zaustavnom trakom, kaže izvor Telegrafa, i dodaje: - Kamera snimi sanitet, fotografije se po uvidu u registraciju dostavljaju Hitnoj pomoći. Tu se po putnom i radnom nalogu jasno vidi ko je tog dana u naznačeno vreme vozio određeni kombi. Vozači moraju da plate kaznu, iako su bili na službenom zadatku, što je jasno vidi u putnom nalogu, a na pojedinim fotografijama se vidi i da je vozilo bilo pod rotacijom, kaže naš sagovornik, koji je insistirao na anonimnosti, i dodaje da ni direktor Hitne pomoći ne želi da ih zaštiti.
Vozač često na licu mesta plaća kaznu - nastavlja naš sagovornik blizak čelnim ljudima Hitne pomoći i dodaje:
- Vozačima ambulantih kola kazne najviše pišu zbog prekoračenje brzine i za vožnju u žutoj traci, ali ne samo za vožnju bez pacijenata, već sve više i za vožnju pod rotacionim svetlom.
EVO KAKO DA UŠTEDITE: Ako vas ova kamera snimi u žutoj traci, nadrljali ste! (VIDEO)
- Stiglo mi je da platim 6.800 dinara i 4 boda zato što sam išao 70/h tamo gde je dozvoljeno 50. A vozio sam ka pacijentu koji se borio za život - kaže za Telegraf jedan od vozača koji je želeo da ostane anoniman.
Kako saznaje Telegraf, kazna se piše vozaču vozila koji je u svojoj smeni uhvaćen u prekršaju.
U Hitnoj pomoći nisu bili raspoloženi da zvanično komentarišu ovu praksu, iako je njihovim vozačima stiglo ovih dana oko 40 kazni na naplatu:
- Nemamo komentar - bilo je sve što su nam rekli.
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, vozilo s prvenstvom prolaza jeste vozilo policije, Bezbednosno-informativne agencije (BIA), Vojske Srbije, Vojno-bezbednosne agencije (VBA), Hitne medicinske pomoći, kao i vatrogasne službe, kada daju posebne zvučne i svetlosne znake.
Posebni svetlosni i zvučni znaci za ova vozila su najmanje jedno plavo trepćuće ili rotaciono svetlo, plavo svetlo i zvučni znak promenljive frekvencije, odnosno sirena.
Vozilo s prvenstvom prolaza sme da daje samo posebne svetlosne znake bez sirene, ako je omogućena dovoljna vidljivost tog vozila i bezbednost učesnika u saobraćaju, osim u situacijama kad se to vozilo kreće brzinom većom od dozvoljene na tom delu puta i ako bi upotreba sirene onemogućila ili omela uspešno izvršenje službenog zadatka.
Ova vozila imaju prvenstvo prolaza u odnosu na sva druga vozila, osim u odnosu na vozila pod pratnjom i vozila koja se kreću raskrsnicom na kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ili znacima policijskog službenika, kad im je tim znacima zabranjen prolaz i na njih se ne primenjuju odredbe ovog zakona o ograničenju brzine, o propuštanju pešaka, o zabrani presecanja kolone pešaka i o zabrani preticanja i obilaženja vozila, pod uslovom da ne ugrožavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.
Postavlja se onda pitanje kako saobraćajni policajci pišu kazne na osnovu fotografija na kojima se ne vidi da li je rotacija upaljena ili ne, jer se to može videti samo na snimku.
Takođe, nije jasno zašto služba Hitne pomoći ne preuzme na sebe rešavanje ovakvih slučajeva, već se "kola lome" na vozačima čija brza vožnja često može da spasi nečiji život.
(Telegraf.rs)