Srbi za 100 evra naručuju tvit ili status na Fejsbuku!
Sto četrdeset slovnih mesta za tvit deluje ograničavajuće, ali je sve više onih koji naručuju statuse i tako reklamiraju svoje proizvode. Kod nas se naručeni blog naplaćuje se 200 evra, a deljenje linkova na društvenim mrežama još 100
Popularnost na društvenim mrežama prilika je da se zaradi na internetu, ali problem je što se uglavnom ne zna šta je plaćena a šta iskrena pohvala.
Sto četrdeset slovnih mesta za tvit deluje ograničavajuće, ali Kim Kardašijan je i sa manje uspela da pošalje poruku i zaradi 20.000 dolara. Toliko je navodno dobila da tvitne o jednom balzamu za usne koji se narednih nedelja očekivano prodavao kao alva.
Sagovornik lista Politika dodaje da blogeri koji su eksperti za kozmetiku, modu ili tehniku, mogu da zarade i nekoliko prosečnih plata.
- Ali ako tek pokrećete projekat ne zanosite se da ćete moći da živite od toga. Devojke koje su u fokusu kao modne blogerke zaista žive taj život i opsednute su modom. Njihov uticaj je rezultat velikog rada - ocenjuje Rendulić.
Modna novinarka i blogerka Jelena Karakaš kaže da su blogovi postali približni magazinima, pa kao i oni imaju oglasne delove. Proizvode koje dobija ne bi nazvala poklonima, već uzorcima.
- To nije konkretna reklama, to je moj utisak o nečemu, nikad ne bih radila nešto što se meni ne sviđa - ističe Jelena Karakaš.
Dragan Varagić, stručnjak za poslovnu primenu interneta, naručeni blog naplaćuje 200 evra, a deljenje linkova na društvenim mrežama još 100. Sto evra je, tvrdi on, i najveći iznos koji kod nas može da se dobije za tvit ili status.
- Efekti takvih stvari nisu toliki da biste u Srbiji mogli da naplatite više. Priča ima smisla ako ljudi poveruju u ono što je neko tvitnuo. Dešavalo da takođe da je neko iz čiste iskrenosti izreklamirao firmu, pa mu je ona posle poklonila nešto - rekao je Varagić.
(Telegraf.rs / Politika)