NOVI DETALJI ISTRAGE: Trajkovski umro pre pada aviona

Pozivajući se na nezvanične podatke, skopski list "Vest" prenosi da je u izveštaju o avionskoj nesreći navedeno da je "osam lica koje se nalazilo u avionu u trenutku nesreće izgubilo život od eksplozije"

Nacrt izveštaja o avionskoj nesreći 2004. u kojoj je poginuo tadašnji predsednik Makedonije Boris Trajkovski pokazuje da su žrtve bile mrtve pre pada aviona.

Nacrt izveštaja o nesreći makedonskim vlastima predao je predsednik međunarodne komisije Omer Kulić. Pozivajući se na nezvanične podatke, skopski list "Vest" prenosi da je u izveštaju o avionskoj nesreći navedeno da je "osam lica koje se nalazilo u avionu u trenutku nesreće izgubilo život od eksplozije".

Jedna osoba od dve, zadužene za obezbeđenje predsednika Borisa Trajkovskog, život je izgubila "od pada i lomljenja, nakon što je od eksplozije izleteo iz aviona", piše u izveštaju. Predsednik međunarodne komisije koja je dve godine istraživala šta se dogodilo pre, za vreme i neposredno nakon kobnog leta, u četvrtak je predao nacrt izveštaja makedonskim vlastima, a šta se u njemu nalazi zvanično će javnosti biti predstavljeno za 20 dana.

U tom periodu, makedonske vlasti mogu da dostave svoje mišljenje, koje će biti deo konačnog izveštaja. Kulić je u Skoplju najavio i da će tada biti prikazan snimak kompletnog leta, sa autentičnim razgovorima iz pilotske kabine. Istraga je koštala oko 160.000 evra, a neki od delova aviona bili su ispitivani u Centru za istraživanje avionskih nesreća u Nemačkoj.

Boris Trajkovski, drugi predsednik Makedonije od proglašenja njene nezavisnosti, poginuo je 26. februara 2004. godine kada se vladin avion tipa "king-er" kojim je putovao na Međunarodnu konferenciju za investiranje u Bosnu i Hercegovinu, srušio u ataru Matić Brda kod sela Husovići kod Mostara.

Istraga koju su vodili makedonski i bosanski organi tada je pokazala da se avion srušio zbog propusta pilota u proceduri prilaska aerodromu u Mostaru koji je bio pod gustom maglom, a propusti su bili u tome, kako je navedeno, "što je osoblje odstupilo od procedure za sletanje, nakon što je prethodno izvestio kontrolu leta da prihvata proceduru za sletanje".

Makedonski MUP je 2006. godine obavestio javnost da istraga o ovom slučaju neće biti zatvorena dok postoji i najmanja sumnja u to šta je izazvalo nesreću.

(Telegraf.rs / Beta)