KRAJ JEDNE ERE: Stiže novi Kalašnjikov! (FOTO)
Kalašnjikov je puška koja nije zaobišla niti jedno ratište ili poprište bilo kakvog sukoba. Nastao je u vreme hladnog rata kao ekvivalent američkoj pušci M-16, kasnije su čak koritila deca u Afričkim sukobima, Gadafijevi vojnici, Talibani, i manje više svako ko je imao potrebu da sa nekim ratuje ili da se bori
Svi ćemo se složiti da je Kalašnjikov jedno od najprepoznatljivijih oružja na svetu, i da je između ostalog, postao simbola za ratove, smrt i razaranje. Posle dugog niza godina ova ruska automatska puška će dobiti novo ruho, u skladu sa "modernim vremenima".
Kalašnjikov je puška koja nije zaobišla niti jedno ratište ili poprište bilo kakvog sukoba. Nastao je u vreme hladnog rata kao ekvivalent američkoj pušci M-16, kasnije su čak koritila deca u Afričkim sukobima, Gadafijevi vojnici, Talibani, i manje više svako ko je imao potrebu da sa nekim ratuje ili da se bori. Osim svog prepoznatljivog dizajna, poznat je i po svojoj neverovatnoj izdržljivosti, ako ga zakopate u pesak i otkopate 20 godina posle, on će i dalje da puca. Ova puška je toliko popularna da čak ima i svoju kinesku kopiju.
Jedan od razloga zašto Kalašnjikov dobija novi dizajn i izgled je želja Rusije da ponovo zauzme vrh na svetskom tržištu oružja, pa samim time se i Kalašnjikov kompanija menja i odlučuje za novi dizajn svog najprepoznatljivijeg i najprodavanijeg artikla. Deo ovog novog Kalašnjikova biće i novi slogan koji će ići uz njega, a to je "ČUVAMO MIR".
Kalašnjikov je takođe postao simbol za "Anti-Amerikanizam", jer gotovo da ne postoji neprijatelj Sjedinjenih Američkih Država koji u svojim rukama ne drži i ne vitla ovom puškom. U 60 godina svog postojanja, proizvedeno je preko 100 miliona Kalašnjikova, a tu ne računamo kopije koje se mogu naći širom sveta.
Da li će ovaj novi dizajn najprepoznatljivije puške na svetu značiti kraj starog Kalašnjikova ostaje da vidimo, ali jedna stvar je sigurna, kulturološki i simbolični značaj ove puške nikada neće prestati da postoji.
(Telegraf.rs / izvor: Vice.com)