Da li je priča o razvoju srpskog turizma jedan veliki mit?

Pad kupovne moći domaćeg stanovništva odrazio se izuzetno negativno na turistički promet u Srbiji

Ekonomski analitičar Saša Đogović naveo je da je u banjama realizovano nešto više od 1,5 miliona noćenja, što je čak za 11,3 odsto manje nego u prvih devet meseci 2013. godine. Tako su od tri glavne destinacije, dve zabeležile izuzetan pad broja noćenja u prva tri tromesečja ove godine.

Istovremeno na planinama je ostvareno 1,2 miliona noćenja , ili za 9.3 odsto manje. Te dve turističke destinacije su u prva tri kvartala činila čak 56,2 odsto ukupnog broja noćenja. Pri tome je udeo domaćih gostiju u banjama iznosio čak 89,2 odsto.

- Ovi podaci potvrđuju da je opšte siromaštvo u zemlji, u kombinaciji sa lošim turističkim perfomansama za privlačenje stranih turista, delovalo na ostvarivanje nepovoljnih turističkih rezultata na tom destinacijama - kazao je Đogović.

On je naveo da se tako loše tendencije prelivaju na ukupan turistički promet. Tu negativnu dinamiku, donekle amortizuje Beograd, koji je za devet mesci imao 980.000 gostiiju, ili za 3,4 odsto više nego lane u istim periodu.

To je rezultat veće prepoznatljivosti Beograda kao turističke destinacije, ali i važnog administrativnog i poslovnog centra, pa je on zabeležio 808.000 noćenja stranaca, što je porast od 10,4 odsto i činilo je čak 82,5 odsto svih noćenja u gradu.

Đogović je naveo da se ne može računati na održiv i stabilan rast turizma, bez izgradnje saobraćajne, vodovodne i energetske infrastrukture, kao i hotelskih i ugostiteljskih kapaciteta, koji podrazumevaju i neke druge sadržaje.

- Samo uz jačanje javno-privatne inicijative i aktivniji rad resornog ministarstva na tom polju, mogu se stvoriti petpostavke za jači priliv stranih turista, a time osigurati i veći devizni priliv i održivije poslovanje, jer turistička tražnja neće više dominantno zavisiti od domaćeg gosta - zaključio je on.

(Telegraf.rs / Tanjug)