DA LI SU I VAS SMORILE? Mladi napuštaju društvene mreže, Fejs je postao dosadan!
- Mnogo me nerviraju ljudi koji svaki svoj korak moraju da ispišu na Fejsbuku. Zašto ja moram da znam kad neko pije kafu ili gde je otišao uveče, a posebno me nerviraju selfi fotografije- samo je jedan od tipičnih komentara tinejdžera na Internetu
Živimo u vremenu kad je veoma teško zamisliti život bez interneta. Kao i sve u životu, i on ima svojih pozitivnih i negativnih strana. Najviše se, naravno, priča o društvenim mrežama gde glavnu reč vodi omladina, zbog čega smo sproveli malo istraživanje među njima, a njihovi odgovori su nas iznenadili.
U vreme ekspanzije interneta u Srbiji, samim tim i Fejsbuka, a kasnije Tvitera i Ask.fm-a, tinejdžeri su počeli da se utrkuju ko će prvi napraviti profil, ko će imati najviše slika, objava, lajkova, pratilaca i komentara.
I dok su jedni postali popularni Fejsbuk korisnici čiji je glavni cilj bio da se ima 5.000 prijatelja, drugi su bili uticajni Tviteraši s velikim brojem pratilaca.
Međutim, nakon nekoliko godina došlo je do zasićenja i mnogi su ugasili svoje profile ili ih koriste iz sasvim drugih razloga od prvobitnih.
- Mnogo me nerviraju ljudi koji svaki svoj korak moraju da ispišu na Fejsbuku. Zašto ja moram da znam kad neko pije kafu ili gde je otišao uveče, a posebno me nerviraju selfi fotografije - rekao je Marko (16), a njegov vršnjak Ivan se nadovezao:
- Imao sam profil na Fejsu do pre nekoliko meseci. Ranije mi je bilo interesantno, ali sad mi je postao dosadan i jednostavno sam ga ugasio.
I stariji tinejdžeri uglavnom misle da su društvene mreže izgubile sav svoj smisao.
- Do pre dve godine sam imao profil na skoro svakoj društvenoj mreži, međutim, sad imam samo na Fejsbuku, a da budem iskren, i na njemu sam samo da bih mogao da se čujem s rodbinom i prijateljima koji žive u inostranstvu - kaže Darko (21), pa nastavlja:
- Ljudi su previše ozbiljno shvatili društvene mreže. To je trebalo da predstavlja mesto na kom ćemo deliti fotografije, pisati svoje misli, dopisivati se, ali sve u normalnim dozama. Sve je otišlo predaleko.
Mnogi takođe primećuju da je popularnost društvenih mreža opala pojavom pametnih telefona i aplikacija poput vibera i whatsapp-a, jer preko njih mogu, osim lajkova i komentarisanja, da rade sve isto kao i na Fejsbuku i Tviteru, zbog čega su se pojedini odlučili na gašenje svojih profila.
Trenutna kriza ili trend u nastajanju, tek, većina tinejdžera trebalo bi da shvati da je društvena mreža mesto za virtuelno druženje, gde nije potrebno iznositi mnogo detalja iz privatnog života.
(M. Bojić)