VOZAČI OPREZ: U Srbiji preko 200 crnih tačaka, najopasnije na Ibarskoj magistrali! (FOTO)
Deonice puteva sa najviše crnih tačaka u Srbiji su Ibarska magistrala, obilaznica oko Beograda, kao i Smederevski i Zrenjaninski put
U Srbiji postoji preko 200 crnih tačaka na kojima zbog nepažnje i nepoštovanja saobraćajnih propisa vozača dolazi do veoma čestih saobraćajnih nesreća.
S obzirom da smo u godišnjem dobu u kojima su česte kiše, a bliži nam se i zima, želeli smo još jednom da vas podsetimo na kojim deonicama bi trebalo da obratite posebnu pažnju.
Ibarska magistrala predstavlja najopasniji pravac u Srbiji za vreme zimske sezone, i upravo je ovo deonica na kojima je najveći broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom.
Međutim, obilaznica oko Beograda, na kojoj su se nedavno dogodile dve stravične saobraćajne nesreće, predstavlja "veliku crnu tačku" jer na njoj u velikom broju defiluje tranzitni saobraćaj.
Osim ovih deonica, Smederevski put kao i Zrenjaninski u zoni Ovče i Borče su delovi na kojima vozači treba da obrate pažnju.
Najčešći uzroci saobraćajnih nesreća su deonice koje nisu dobro izgrađene i opremljeno svetlosnim oznakama, ali i vozači koji ne poštuju prvenstvo prolaza, ne obaziru se na saobraćajne propise, voze u alkoholisanom stanju ili su pod dejstvom nekih drugih psihoaktivnih supstanci.
Inače, crne tačke se određuju na mestima gde se dogodila mnogo saobraćajnih nesreća, što je pokazatelj da je pri njihovoj gradnji nešto izostalo, ili da znakovi i signalizacija nije postavljena kako bi trebalo.
- Vi možete da imate opasno mesto gde je kolovoz savršenog kvaliteta, kao i deonicu koja samo što je rekonstruisana, ali ima neki propust ili manu koja je čini opasnim mestom - rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja i dodao:
- Najkarakteričnije mesto je petlja Orlovača gde je kolovoz odličan, ali je ona i projektovana i izgrađena kao nebezbedna deonica.
Okanović je dodao i da je za otklanjanje opasnih deonica i opasnih mesta u nadležnosti Republika i opštine, a da bi Javno preduzeće Putevi Srbije trebalo da radi na tome da se u što kraćem roku saniraju rizične puteve.
Kako bi dobili odgovor na pitanje šta je potrebno za sanaciju crnih tačaka, kao i zvaničnu statistiku saobraćajnih nezgoda u toku ove godine pokušali smo da stupimo u kontakt i sa nekim iz Javnog preduzeća Putevi Srbije, ali nismo uspeli.
(M. Bojić)