ŠTA ČEKATE, EVO GDE IMA POSLA: Nemci šoferima daju platu od 3.000 evra, Hrvati masovno pakuju kofere!
Potreba za vozačima u celoj Evropskoj uniji je velika, jer veliki broj tamošnjih radnika odlazi u penziju, a ne školuju se novi. U Italiji se plate vozača kreću oko dve hiljade evra, u Nemačkoj od 2.500 do 3.000, a u Švedskoj i Danskoj oko 3.500
Prema tvrdnjama sindikata u Hrvatskoj, u Nemačkoj u ovom trenutku nedostaje čak 16.000 vozača autobusa! Potreba za "majstorima" u celoj Evropskoj uniji je velika, jer veliki broj tamošnjih radnika odlazi u penziju, a ne školuju se novi. Zbog ovakve situacije, mnogi vozači iz susedne države su se odlučili da sreću potraže u Nemačkoj.
Prema procenam pomenutog sindikata, u EU će do 2020. nedostajati veliki broj vozača, pa su u toku prošle nedelje iz Osijeka dvojica šofera otišla u Nemačku, koji su do tada radili na lokalnim gradskim linijama.
- Kolege su se sami snašle. Tako je jedan od njih našao firmu u Majncu koja traži vozače na gradskim linijama javnog prevoza. Ugovor koji je sklopio podrazumeva da prvih nekoliko meseci prepodne uči nemački jezik, a poslepodne odlazi na obuku upoznavanja saobraćajnih linija. Osigurani su mu smeštaj i hrana, a odluči li se na noćne vožnje, biće u mogućnosti da zaradi mesečno i do 3000 evra. Istovremeno, plata vozača u Osijeku kreće se od 600 do 800 evra, u zavisnosti od odrađenih vikenda, noćnih vožnji i radnog staža. Zato potpuno razumem kolege koji se odlučuju na odlazak u Nemačku - kaže Miljenko Genc, predsednik Sindikata vozača i saobraćajnih radnika u Osijeku.
Prema tvrdnjama Sindikata hrvatskih vozača, u Italiji se plate vozača kreću oko dve hiljade evra, u Nemačkoj od 2500 do 3000 evra, a u Švedskoj i Danskoj oko 3500.
- Uz sve te plate, čovek ima i društveni život i slobodno vreme. U Hrvatskoj se radi od ponedeljka do subote. U subotu dođeš kući i u nedelju uveče već krećeš dalje. Tako da postoji izuzetno velik interes za radom u inostranstvu, što će, dovesti do deficita vozača - upozorio je javno Miljenko Gočin, predsednik Sindikata hrvatskih vozača.
Za sada, nije poznato da li ima interesovanja za odlazak vozača iz Srbije, ali ako se potvrde ove najave o platama koje se zarađuju u inostranstvu, neće biti nikakvo iznenađenje ukoliko i oni sreću potraže u drugoj zemlji, pošto su ovde njihova primanja u odnosu na EU - mizerna.
(Telegraf.rs / glas-slavonije.hr)