OVO IRITIRA LJUDE: Zašto banke rade od devet do pet, kad i sav ostali radni narod?

Dok se građani nerviraju što većina banaka radi kada i oni, od 09 do 17 časova, nadležni se pravdaju da je to baš vreme koje odgovara velikom delu stanovništva, naročito penzionerima, kao i da klijenti sve češće umesto u banci, novac podižu u bankomatima

Ima li šta gore od onog osećaja kad teško zarađeni novac danima ne možete da podignete, jer vam ne dozvoljavaju da izađete s posla ranije, a gle čuda, vaša banka radi od devet do pet - baš kao i vi!

Čak ako pojedine ekspoziture rade koji minut duže, vama to jednostavno nije dovoljno da biste stigli da završite posao na šalteru.

U poslednje vreme Telegrafu se se javilo mnogo gnevnih građana s jednostavnim pitanjem: "Zašto moja banka radi kad i ja"?, te smo ovu problematiku rešili da ispitamo.

- "Rajfajzen" u Zemunu radi od devet do pet, petkom nešto skraćeno, vikendom uopšte ne radi - počinje priču za Telegraf Beograđanka Marta M. (45), dodajući da većinu stvari može da obavi u ekspozituri u novom Merkatoru, koja radi do deset, ali i da joj nove kartice stižu u zemunsku, matičnu banku gde mora da overava i svako produženje dozvoljenog minusa!

- Mislila sam da ću poludeti pre dve nedelje kad sam išla po karticu, što je realno trebalo da bude posao od nekoliko minuta. Pošto procedura ne može zvanično da se obavi na šalteru, morala sam da čekam kod referenata, iza ljudi koji su došli da se raspitaju za kredite - objašnjava razljućena Marta naglašavajući da je pola zaposlenih bilo prehlađeno, te da nisu ni došli na posao, kao i da su prisutne službenice na šalteru do te mere razvukle priču da je mislila da će u podne stići na posao.

- Da nisam krenula oko pola deset da urlam da ću dobiti otkaz ako budem čekala da nađu minut za mene, verovatno bi me držali do jedanaest - priča nam ova Beograđanka koja radi baš kao i njena banka od devet sati ujutru.

Interesantno je i da pojedine banke imaju prilično raznolike šeme rada tokom nedelje, ali tako osmišljene da radnim ljudima samo dodatno komplikuju život.

Dobar primer je u tom smislu prema rečima Telegrafovog čitaoca Boška J. (32) banka "Sosijete Ženeral" u Katanićevoj ulici.

- Ta banka u Katanićevoj ulici ima najkomplikovanije radno vreme koje sam video u životu. Ponedeljkom, iz nekog razloga, ne rade, utorkom rade od 10 do 18 časova, sredom i četvrtkom od 09 do 17, petkom nešto skraćeno... A na sajtu piše da rade od 09 do 18! Kao da su namestili radno vreme tako da nikad ne mogu da podignem novac! Izuzev da svakog prvog u mesecu izlazim ranije s posla - jada se ovaj Beograđanin.

Tragom priče naših sugrađana kontaktirali smo najveće banke u Srbiji, ali odgovor nam je stigao samo iz Komercijalne, čiji najveći broj ekspozitura radi od 09.00 do 17.00 časova.

- U samom pitanju je i odgovor: Banke rade kad i njihovi klijenti da bi klijenti - pravna lica mogla da obave sve poslove u okviru svojih banaka (a samo njih je više od 100.000). Velikom delu stanovništva, pre svega penzionerima, takođe odgovara ovakvo radno vreme - objasnili su nam iz ove banke.

Oni dodaju da za najveći deo bankarskih usluga (platni promet preko elektronske banke, gotov novac u bankomatima, dopune, proveru stanja), klijenti više i ne moraju da dolaze u banku, kao i da pored toga, tamo gde postoje mogućnosti, ukoliko je to racionalno, banka uvek organizuje dvokratno radno vreme.

Čini se, međutim, da su nadležni nekih banaka počeli da osluškuju svoje klijente i da su u tom smislu radno vreme u većini ekspozitura produžili za sada - do 19.00 časova.

Tako od 08 do 19 rade ekspoziture Intesa banke u Knez Mihailovoj, Ustaničkoj, Bulevaru kralja Aleksandra, Bulevaru oslobođenja, Požeškoj...

Najsvetliji primer u ovom smislu ipak predstavlja UniCredit banka koja u većini ekspozitura u Beogradu radi do 19 časova.

- U većini ekspozitura smo produžili radno vreme do 19 časova baš zbog klijenata. No, pre toga smo najpre napravili statistiku na kojim mestima je frekventnost ljudi najveća - objasnili su nam iz UniCredit banke dodajući da su oni tu kako bi se upravljali prema svojim klijentima.

Interesantno je da nadležni iz većine banaka koje smo pozvali nisu bili spremni da nam odgovore na za njih, izgleda škakljivo pitanje - zašto rade kad i svi radni ljudi? Ostaje nam nada da će, iako nisu bili raspoloženi za razgovor s nama, razmisliti o tome kako bi mogli da izađu u susret klijentima koje ovo pitanje počinje ozbiljno da muči.

(Katarina Vuković)