Pijanim vozačima ubuduće oduzimaju vozila!
- Agencija za bezbednost saobraćaja od samog početka radi na ovom pravnom aktu, a poseban osvrt biće na povratnike, kažnjavanje i edukaciju - rekao je direktor ABS-a Krsto Lipovac i dodao da bi za ozbiljna pijanstva trebalo da postoji i adekvatna zatvorska kazna
Spuštanje granice za vožnju u alkoholisanom stanju, kazneni bodovi i visoke novčane kazne za pijanstvo za volanom nisu donele očekivane rezultate kada je reč o sigurnosti na putevima, pa je država zbog toga odlučila da pooštri mere. Među najdrastičnijim rešenjima koja će uskoro početi da važe, jeste trajno oduzimanje dozvole, pa čak i automobila.
Stručnjaci su saglasni da su ove dve mere veoma bitne kako bismo smanjili broj pijanih vozača, nesreća i stradanja u saobraćaju, zbog čega su u toku pripreme izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, a usvajanje je najavljeno za kraj ove godine, pišu Večernje Novosti.
- Agencija za bezbednost saobraćaja od samog početka radi na ovom pravnom aktu, a mnoge od najavljenih mera smo i ranije želeli da unesemo, ali javno mnjenje nije bilo pripremljeno - kaže za ovaj list direktor ABS-a Krsto Lipovac i dodaje:
- Poseban osvrt biće na povratnike, kažnjavanje i edukaciju. I sada postoji jedan poprilično savremen zakon u tom pogledu, jer su i vrlo niske doze alkohola zabranjene. S druge strane, prvobitna ideja da se za najozbiljnija pijanstva ide u zatvor zamenjena je visokom novčanom kaznom, što nikako nije dobro. Mislim da je za takve slučajeve bitno da postoji i zatvorska kazna - istakao je on.
Lipovac smatra i da trajno eliminisanje vozača i vozila iz saobraćaja mogu da budu dve izuzetno efikasne metode. Kao dobar primer spominje se Nemačka, u kojoj ako se vozač uhvati sa većom količinom alkohola, nadležni organi odmah traže da se podvrgne lečenju.
- U toj situaciji on potpisuje sa državom ugovor da narednih šest meseci neće uopšte piti alkohol i da u svakom trenutku mogu da ga testiraju bez obzira na to da li vozi ili ne - objašnjava Lipovac pa dodaje:
- To podseća na doping kontrolu sportista. U bilo kom trenutku, bilo gde mogu da ih pozovu nadležne službe i zatraže testiranje. To je zaista napredan metod i pokušaćemo da neke od tih instrumenata ugradimo u zakon - rekao je on.
Krsto Lipovac kaže da postoje i oni vozači kojima oduzimanje vozačke dozvole ne predstavlja nikakav problem, pa nastavljaju da sedaju za volan. Za takve, mera bi trebalo da bude oduzimanje vozila, ali uz napomenu da će se vozilo tretirati kao predmet kojim je izvršeno krivično delo. Takva kaznena politika prvi put je sprovedena u Americi i pružila je i više nego dobre rezultate.
Interesantan je zakon koji je uveden u Engleskoj, Švedskoj i Norveškoj, a to je da vozači u svojim automobilima moraju da imaju alko-bravu. To znači da oni kojima je dozvola vraćena nakon isteka kazne, pre svakog paljenja motora moraju da se testiraju na alkohol i ukoliko nisu pili, automobil može da se upali. U suptrotnom brava se blokira na određeno vreme.
U slučaju da je vozaču dodeljena alko-brava, a policija zaustavi automobil bez nje, vozačka se trajno oduzima.
(Telegraf.rs / Večernje Novosti)