Ovi švajcarski vozovi juriće prugama Srbije! (FOTO)

Prvi voz koji je kompanija Štadler isporučila pravljen je za manja putovanja, odnosno za gradske i kraće međugradske linije. Kapacitet novih četvorodelnih vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu

Prvi od ukupno 21 voza švajcarskog proizvođača Štadler koji je Srbija kupila, stigao je u Srbiju na testiranje, prenosi sajt Beobild.rs.

Kako piše specijalizovani sajt za praćenje izgradnje i razvoja glavnog grada, osim novih dizel vozova koji saobraćaju prugama Srbije, pokrenut je postupak za nabavku elektro kompozicija, a drugi spremni voz za Srbiju prikazan je na sajmu InnoTrans u Berlinu.

"FLIRT" serija vozova razvijena je 2004. godine za potrebe Švajcarskih Federalnih Železnica, ali su je u međuvremenu naručile i druge zemlje, pa u različitim specifikacijama već saobraćaju širom Evrope.

Voz je uglavnom pravljen za manja putovanja, odnosno za gradske i kraće međugradske linije, a nova varijacija FLIRT 3 naručena za naše železnice doživela je premijeru krajem 2013. na nemačkim prugama. Maksimalna brizna za seriju koja stiže na srpske pruge biće 160 km/h.

Kapacitet novih četvorodelnih vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu. Predviđa se i 230 mesta za stajanje, kao i 11 pomoćnih sedišta.

Ovaj model je posebno poznat po svojoj prostranosti, a vagoni imaju na raspolaganju i izdvojen prostor za bicikliste. Sredšnja vrata na svim vagonima su spuštena i sa ravnim podom, tako da je omogućen vrlo jednostavan pristup osobama sa invaliditetom, biciklistima i za druge takve potrebe.

Unutra je prostor organizovan u dva razreda, prvi i drugi. Prvi razred se nalazi u prednjem delu i karakteriše ga bolji ambijent, podne prostirke, udobnija sedišta sa utikačem za električnu energiju za svako sedište.

U drugom razredu, sedišta su takođe kvalitetna i udobna, ali nemaju napajanje i imaju samo spoljne rukohvate. Vagoni su opremljeni sa jednim vrlo prostranim toaletom, putnički prostor je u potpunosti klimatizovan i opremljen velikim brojem bezbednosnih kamera.

Kao mana enterijera se ističe nepostojanje zavesica na prozorima za duža putovanja u letnjim uslovima, pogotovo imajući u vidu velike prozorske površine.

Pored ova dva završena, u finalnoj izradi su još tri, a biće isporučivani tempom od dva voza mesečno do avgusta 2015.

Pošto je reč o električnim vozovima, oni će saobraćati samo na elektificiranom delu mreže pruga. Vrednost ove investicije je 100 miliona evra, a posao kreditira EBRD.

(Telegraf.rs)