KAKO RADE SRPSKE KAFANE: Svaki drugi gost ne dobije fiskalni račun!

Pojedini domaći ugostitelji smislili su takozvani međuračun. Izgleda kao pravi, a nije. Za fiskalni račun gosti uglavnom nemaju strpljenja ili ga ne traže

U ugostiteljskim objektima u Srbiji svaki drugi gost ne dobije fiskalni račun, pokazuje analiza Nacionalna alijanse za lokalni ekonomski razvoj i Američke agencije za međunarodni razvoj. Prema podacima iz poreskih kontrola svaki treći kontrolisani objekat je neispravan u smislu ne evidentiranja prometa preko fiskalnih kasa.

Da bi ugostitelji izbegli kazne zbog neizdavanja fiskalnih računa i utaje poreza, gosti često dobijaju međuračune uz molbu da sačekaju fiskalni račun, koje oni retko dočekaju, prenosi RTS.

Kada uđete u restoran ili kafić po pravilima trebalo bi da naručite, pojedete, popijete, dobijete fiskalni račun, platite i odete.

U međuvremenu pojedini domaći ugostitelji smislili su takozvani međuračun. Izgleda kao pravi, a nije. Sve više ugostitelja ih izdaje. Za fiskalni račun gosti uglavnom nemaju strpljenja ili ga ne traže, pa tako neki dodatno zarađuju, jer zakidaju državu za porez.

Ana Knežević Bojović iz "Naleda" rekla je da svaki put kada ne uzmete fiskalni račun vi ste zapravo omogućili dodatnu zaradu vlasniku tog ugostiteljskog objekta, a državi ste uskratili 20 odsto pdv-a od te sume.

Prema njenim rečima, to znači da država u budžet nije dobila novac koji je mogao da bude preusmeren u infrastrukture, škola, bolnica i uopšte u poboljšanje standarda svih nas.

Istraživanje Nacionalna alijanse za lokalni ekonomski razvoj i Američke agencije za međunarodni razvoj pokazije da 60 odsto građana ne traži fiskalni račun, 84 odsto ne bi prijavilo njegovo neizdavanje, a 18 odsto smatra da država sama mora voditi računa ko će platiti porez.

Za neizdavanje fiskalnog računa kazne se kreću i do dva miliona dinara, a predviđeno je i zatvaranje objekta do 60 dana.

(Telegraf.rs)