OTKRIVAMO: Evo zašto kamera na Brankovom mostu nije mogla da snimi Lukinog ubicu, a snima naše prekršaje (FOTO)
Sistem koji služi za nadzor žute trake na Brankovom mostu, u kojoj je stradao Luka Jovanović, nije "pametna" kamera već više foto-aparat koji radi na principu "aktiviranja na pokret", odnosno, beleži sliku samo onda kada detektuje prekršaj u žutoj traci. Kako vozač Kantrimena nije prošao ni na crveno svetlo, niti je vozio u žutoj traci kamera nije ni mogla da se aktivira
Poslednjih nekoliko dana društvene mreže vrve od rasprava i pitanja kako je moguće da se na snimku bezbednosnih kamera koje prate saobraćaj na Brankovom mostu ne vidi broj registarskih tablica vozila kojim je usmrćen Luka Jovanović. Veliki broj korisnika društvenih mreža revoltirani ovakvim propustom sigurnosnog sistema, objavili su svoje prekršajne kazne koje su ranije dobijali na kućnu adresu zahvaljujući kamerana koje je trebalo da pomognu i u ovom slučaju.
Telegraf otkriva zašto je bilo nemoguće da kamera koja se nalazi na početku Brankovog mosta, a koja služi za "hvatanje" vozača kojima je zabranjen prolaz žutom trakom uslika i spornog Mini Kantrimena.
Zluradih komentara ima na pretek mnogo, ali ni broj teorija zavere nije zanemarljiv. I dok mnogi zagovaraju teoriju da je vozač Mini Moris-a "tatin sin", te da je zato navodno zaštićen, Nebojša Marković, načelnik UKP za Beograd objašnjava da nije u pitanju tzv "pametna kamera" koja neprekidno snima saobraćaj, već da je reč isključivo o kameri koja radi poput foto-aparata, tj, FOTOGRAFIŠE samo vozila koja prave prekršaj u delu puta koji pokriva:
- To su kamere koje su protočne ili se aktiviraju tek kad neko prođe na crveno svetlo. Nije u pitanju takozvani "pametni sistem" koji može da zumira, premotava ili prati određeno vozilo, navodi Marković i dodaje da ovaj slučaj pokazuje da prestonica treba da, poput drugih evropskih metropola, instalira takozvane pametne sisteme za nadzor, budući da su neke od kamera kojima sada raspolažemo stare i po nekoliko decenija.
Kako saznaje Telegraf, upravo bezbednosni sistem koji služi za nadzor žute trake na Brankovom mostu, u kojoj je stradao Luka Jovanović, nije "pametna" kamera već više foto-aparat koji radi na principu "aktiviranja na pokret", odnosno, beleži sliku samo onda kada detektuje prekršaj u žutoj traci. Kako vozač Kantrimena nije prošao ni na crveno svetlo, niti je vozio u žutoj traci kamera nije ni mogla da se aktivira. Prekršaj, koji je prouzrokovao udes se dogodio na kraju mosta, što ova kamera nije ni mogla da detektuje.
Marković je podsetio da je u dosadašnjoj istrazi učestvovalo pre 100 "kantrimena" jer je po snimcima kojima grad raspolaže zasigurno taj model vozila, kao i da se pretpostavlja da je u pitanju automobil stranih registarskih tablica.
Podsećamo da je Luka Jovanović sa trojicom drugova na Brankovom mostu pokušavao da pomeri automobil marke "Lada" kojem je otpao točak kada ga je pregazio automobil "Mini moris" koji je dolazio iz istog pravca. Vozač je nakon nesreće, bez zaustavljanja nastavio vožnju i tako pobegao sa lica mesta.
Objašnjenje je dao i ministar policije Nebojša Stefanović: "Ljudi moraju da znaju, jer se često pravi greška. Na Brankovom mostu postoje dve žute trake, sa leve i desne strane. I postoje statične kamere koje prate saobraćaj u žutoj traci i snimaju u onoj zoni kada to vozilo priđe kameri. Tu se snima registarska tablica. To su fiksne kamere i služe isključivo za to", naveo je Stefanović.
Na Brankovom mostu 26. jula Luku Jovanović udario je “mini moris kantrimen”.
Ovo je snimak kamere na kom se vidi nesreća na Brankovom mostu.
(Mihajlo Pavić)