Proizvod u fabrici košta duplo manje nego u radnji!
Visoke marže trgovaca su glavni razlog za visoke cene, koje su kod nas nekoliko puta više nego u Evropi, ali i regionu, smatraju u udruženjima potrošača
Flaša piva, zidarca, u fabrici koja je proizvodi, košta duplo manje nego u prodavnici. Da bi došla do nas, ona prolazi još kroz ruke proizvođača, uvoznika, distributera i trgovaca koji uzimaju svoj deo kolača, pa je zato cena i za 100 odsto skuplja u prodavnici, piše 24sata.rs
U inostranstvu istu robu građani mogu da pazare za mnogo manje novca, što pokazuje da bi cene mogle biti niže i kod nas. Koliko svaki učesnik u lancu prodaje zarađuje u Srbiji, dobro je čuvana tajna.
Visoke marže trgovaca su glavni razlog za visoke cene, koje su kod nas nekoliko puta više nego u Evropi, ali i regionu, smatraju u udruženjima potrošača.
- Marže za hranu idu do 20, 30 odsto, dok su na odeću i nekoliko puta veće. Koliko u stvari trgovci zarađuju, najbolje vidimo na akcijama gde su cene proizvoda do 50, 60 odsto niže nego u redovnoj prodaji - kaže Vera Vida, predsednica Centra za zaštitu potrošača.
Prosečnoj trgovini u Srbiji za preživljavanje potrebna marža od bar 15 odsto, objašnjava trgovac Žarko Milinković.
- Ako bismo od prodaje proizvoda samo hteli da isplatimo radnike, marža bi bila oko pet odsto. Ako hoćemo da platimo i zakup lokala i komunalije, to je još toliko, a tek onda dolazi naš profit - objašnjava Milinković.
U Srbiji su marže velike zbog nedostatka konkurencije. Ne postoji nijedan diskontni lanac, a i učešće velikih trgovinskih lanaca u zaostatku je u odnosu na komšije.
Cene trgovačkih robnih marki kod kojih su i proizvođač i distributer i trgovac oličeni u istom subjektu, u proseku su 30 odsto niže, što pokazuje koliko se cena uvećava od fabrike do rafa.
(Telegraf.rs)