POŽURITE S KUPOVINOM: Polovnjaci u Srbiji uskoro mnogo skuplji! (FOTO)
Otkako je 19. aprila počela detaljna kontrola u skladu s novim propisima, za jedan putnički automobil u proseku treba platiti između 12 i 14.000 dinara, u zavisnosti od mesta na kojem se pregled obavlja, a na to treba dodati i 5.000 dinara za šlepovanje
Poskupljenje polovnih vozila u Srbiji je neminovno, a razlog za to su znatno veći troškovi uvoza korišćenih vozila nekog što je to prvobitno najavljeno. Otkako je 19. aprila počela detaljna kontrola u skladu s novim propisima, za jedan putnički automobil u proseku treba platiti između 12 i 14.000 dinara, u zavisnosti od mesta na kojem se pregled obavlja, piše SAT plus.
Na to treba dodati uslugu šlepovanja, koja je nekim čudom baš sad poskupela, pa se prevoz od carinskog skladišta do mesta ispitivanja i nazad naplaćuje i po 5.000 dinara.
Uvoznici polovnih automobila kažu da nisu očekivali da će ukupan trošak po vozilu biti ovoliki i da će ipak morati da ga uračunaju u krajnju cenu.
Naravno, od svega ovoga država će imati koristi, jer se ove godine očekuje uvoz oko 100.000 polovnih vozila u Srbiju.
Naime, iako će broj uvezenih polovnjaka biti manji za dvadesetakak hiljada nego u 2013, država će inkasirati neuporedivo više novca zahvaljujući merama koje je preduzela u regulisanju ove oblasti, pišu Novosti.
Računica je jasna: ako je prosečna cena uvezenih vozila 3.000 evra, u budžet Srbije će se samo na osnovu PDV (carina na polovna vozila iz EU je ukinuta) sliti 60 miliona evra.
- Srbija je od početka godine uvela niz mera u nastojanju da uredi tržište polovnih vozila i to je veoma dobro - kaže za Novosti Jovan Radić, generalni direktor kompanije "V8", koja se dugi niz godina bavi uvozom vozila.
Od 1. januara se vrednost vozila koje se uvozi procenjuje na osnovu kataloga AMSS na svim carinarnicama čime su izbegnute brojne manipulacije, tvrdi Radić.
Ranije su, recimo, mnogi "papirološki" uvozili vozila iz Nemačke preko Italije, pa se onda primenjivao italijanski katalog za procenu koji je dosta povoljniji od nemačkog. Sada toga više nema.
Druga mera je izazvala dosta nezadovoljstva, a stupila je na snagu 19. aprila ove godine. Prvih dana je uvoz skoro potpuno stao, da bi se, ipak uskoro vratio " u normalu".
- Država je propisala da prvo dovezete automobil u carinsko skladište. Zatim da na osnovu potvrde koju uzmete od Agencije za bezbednost saobraćaja dobijete pravo da izuzmete vozilo sa carine i da ga odvezete do jedne od šest ovlašćenih institucija koje će obaviti kontrolu. Tek kada dobijete sve potvrde da je automobil regularan i saobrazan papirima, pristupate carinjenju - kaže Radić.
Međutim, ta uredba, koja je i dalje na snazi, počela je da se sprovodi nešto drugačije. Sad je omogućeno da odmah platite carinu, pa da posle obavljate pregled. To je znatno ubrzalo ceo proces, smanjilo gužve na carinskim skladištima, ali je donelo i određene rizike.
Radić kaže da je do sada u praksi zabeleženo dosta slučajeva da ocarinjeno vozilo ne može da prođe kontrolu ni ovlašćenih ustanova, ni Agencije za bezbednost saobraćaja, jer ne ispunjava određene kriterijume, pišu Novosti.
To je rizik s kojim svi koji se odluče da izmene "red poteza" moraju da računaju. Zato je preporuka kupcima da kupuju vozila koja su prošla kompletnu proceduru.
(Telegraf.rs)