VODIČ ZA NEKUPOVINU: Kako da prepoznate automobil koji je bio poplavljen? ( FOTO)
Pročitajte kojih se saveta morate pridržavati prilikom kupovine polovnog automobila, kako ne biste bili prevareni. Naša ekipa je posetila nekoliko auto-servisa, a ovo su saveti majstora koji će vam koristiti
Prave razmere katastrofalnih poplava koje su pogodile Srbiju će se tek znati za nekoliko meseci, ali pojedini građani već znaju koliko su nakon vodene stihije "u minusu". Pored domaćinstava koji su uništeni, najveći broj građana je pretrpeo štetu kod svojih automobila, jer su mnogim vlasnicima vozila totalno uništena.
Postoje i oni koji će da pokušaju da uz manje ili veće popravke osposobe svoj auto, a ima i onih koji će pokušati da poprave svoje ljubimce, nakon što ih "nalickaju".
Telegraf vam zato daje praktična uputstva kojih se morate pridržavati ukoliko planirate da kupite polovni auto, kako ne bi bili prevareni. Naša ekipa je posetila nekoliko auto servisa, a ovo su saveti majstora koji već imaju automobile iz poplavljenih gradova, i čiji će vam saveti pomoći.
Naravno, ako kupujete polovni automobil, najlakši način je da vam prodavac kaže istinu, ali ako to izostane, onda kupac mora sam da se potrudi i pronađe dokaze. Evo i kako:
Povedite majstora sa sobom - Bez obzira koliko se dobro razumete u četvorotočkaše, automobil koji želite da kupite OBAVEZNO mora da pogleda majstor u kog imate poverenja. Onaj ko želi da proda automobil koji je bio potopljen, neće žaliti novac kako bi uspešno sakrio tragove vode i mulja u vozilu.
Tražite od vlasnika saobraćajnu dozvolu - Pokušajte da utvrdite gde se vozilo nalazilo u vreme poplava. Ukoliko je promenjena saobraćajna dozvola u poslednjih mesec dana, detaljno tražite obrazloženje zbog čega je to učinjeno. U policijskoj stanici u Ljermontovoj postoji baza podataka za sve automobile od trenutka od kada su uvezeni. Ukkoliko sumnjate, obavezno potražite papire o automobilu koji želite da kupite.
Proverite delove koji najčešće stradaju - Nakon što automobil ostane u vodi nekoliko dana mnogi delovi su zreli za menjanje, odnosno nisu više za upotrebu. U zavisnosti od vrste i godišta vozila prva na udaru je elektronika i ona najčešće nepovratno strada. U najvećem broju slučajeva za detaljno utvrđivanje stanja ovog dela auta je neophodan majstor kako bi se utvrdila u kom se stanju nalazi. Uzimanje automobila sa ugroženom elektronikom, veoma brzo ćete biti primorani da izdvojite mnogo novca kako bi popravili elektroniku.
Proverite akumulator. Pošto on prvo strada kod dodira sa vodom, vlasnik ga je najverovatnije zamenio, tako da novi akumulator može da znači da je bio u poplavljenom području. Naravno, ne u svakom slučaju.
Utvrdite u kom stanju se nalaze tečnosti, jer se moraju menjati nakon poplava. Ulje, antifriz, i ulje za kočnice se moraju zameniti ako su došlči u dodir sa vodom. To naravno vlasnici dobro znaju pa će to sigurno uraditi. Ako izgleda kao slipavo i nema viskoznost, moguće je da se u njemu zadržala voda.
Preterana nalickanost - Sedišta i tapacirung stradaju obavezno u poplavama, i vlasnici su ih najverovatnije zamenili.
Preostali mulj i smrad - Pošto se posle poplava zadrži blato u autu, prodavci ga operu i usisaju kad se osuši ali ga uvek ostane malo tamo gde ne gledaju a to je u vratima, na pojedinim mestima u gepeku ili teže dostupnim delovima motora, naročito sa strana motora. Iako se kola za prodaju dobro operu i namirišu ipak se pomalo provlači miris vode ili blata koji na "prvu loptu" ne možete da osetite. Najčešće se oseti u prtljažniku automobila.
Potrebno je potražiti ostatke mulja u skrivenim i nepristupacnim delovima karoseriije auta, to su razni kanali za strujanje vazduha, sitne rupice u karoseriji automobila, rupe za držače sklopova, rupe za šrafove i slično. Mulj se dugo zadržava u sklopovima plastičnih zatezača i žabica pogotovo u njihovim zupcima. Veoma teško je očistiti i sve šrafove koji se napune muljem, pa i njih treba bolje pogledati.
Zvuci automobila u vožnji - Prilikom probne vožnje, obratite pažnju na zvuk kočnica , jer kod automobil koji je bio poplavljen, čuje se više škripanja, zujanja i sličnih zvukova nego kod normalnog auta. Takođe, u takvim vozilima kočnice se jače čuju nego obično.
Stanje kablova - Najjednostavniji način da proverite je da u kabini vozila bila voda je da pronađete snop kablova, skinete izolacionu traku i proverite da na nekom od njih ima tragova mulja. Ako se ne vidi golim okom, čistom belom maramicom obrišite kablove i dokaz je tu. Možete da proverite i stanje bakarnih kablova, jednostavno ogulite izolaciju na delu kabla,ako su bakarne žice tamne braon boje, najverovatnije su bile u kontaktu sa vlagom.
Ono što nikako ne može da se proveri, a što morate da znate, je stanje "er bogova", jer oni propadaju u dodiru sa vodom i moraju da se promene. U protivnom će veoma brzo istruliti i izgubiće svoju funkciju.
Podsetimo, prema najavama iz auto-kuća, automobili koji su bili poplavljeni biće oko 40 odsto jefitniji od ostalih u ponudi. Takođe, veoma je važno da i ako kupite automobil koji je bio u poplavi ne pokušavate sami da otklonite kvar, ako se u to ne razumete.
Prema rečima stručnjaka probleme na potopljenim automobilima treba očekivati i posle godinu dana, a najviše kvarova se beleže na novijim tipovima sa dosta elektronike. Pored toga najkritičniji delovi su i ABS, servo volan i kočnice.
Na kraju, želimo vam puno sreće prilikom kupovine vašeg novog ljubimca!
(Telegraf.rs)