Makedonci najviše vole Barselonu, U2, Mercedes i Karolinu Gočevu
Stanovnici Makedonije učestvovali su u anketi u kojoj su u različitim kategorijama ocenjivali isključivo kvalitet, pokušavajući da zamisle za koji bi se proizvod odlučili kada bi imali mnogo para i kada cena ne bi bila presudni faktor
Kada bi prosečni Makedonac na raspolaganju imao neograničenu količinu novca i kada bi odluke o kupovini donosio isljučivo na osnovu kvaliteta, najradije bi vozio Mercedes, išao na koncerte U2, Nokauta i Karoline Gočeve i gledao bi fudbalske utakmice FK Barselone.
Ovo je rezultat prvog istraživanja QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA sprovedenog u Makedoniji, koje je u martu ove godine sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS , International Certification Association GmbH, sa sedištem u Cirihu putem web-ankete na uzorku od 1.200 stanovnika Makedonije, koji spadaju u kategoriju korisnika interneta starijih od 15 godina.
Makedonci koji su učestvovali u anketi naveli su šta bi oni kupovali, a šta koristili i istakli da im pri kupovini novac nije apsolutno nikakav problem i da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo i samo o kvalitetu.
U kategoriji “Porodični automobili” ispitanici je trebalo da navedu naziv proizvođača porodičnih automobila koji je prema njihovom mišljenju i iskustvu najkvalitetniji na makedonskom tržištu. Najveći broj anketiranih odgovorio je – “Mercedes”.
Na pitanje u vezi sa apsolutno najboljom muzičkom grupom na svetu, najveći broj ispitanika odgovorio je da je to grupa "U2", dok je Šakira pokupila najveći broj glasova u kategoriji najgoreg muzičkog izvođača ili pevača.
Fudbaleru Mesiju je pripalo prvo mesto kada je reč o najboljem svetskom sportisti, dok je FK Barselona najbolji sportski klub na svetu, u kategoriji svih sportova.
Najbolja makedonski sportski klub je FK Metalurg, dok je Pero Antić ocenjen kao najbolji makedonski sportista.
Kada je reč o makedonskoj muzičkoj sceni, najbolja grupa je "Nokaut", dok je Karolin Gočeva omiljeni izvođač među Makedoncima.
U ostalim komercijalnim kategorijama istraživanja, kao ponuđače apsolutno najvišeg nivoa kvaliteta građani navode: Bimilk (kategorija mleko); Neskafa (kategorija instant kafe); Pelisterka (kategorija gaziranih voda); Nivea (kategorija krema za lice); Del (laptopovi); Adidas (sportska obuća); Stopanska (banka); Triglav Osiguranje (osiguravajuća kuća), Visa (kreditna kartica)...
Pogledajte kako su na ista pitanja odgovorili državljani Bosne i Hercegovine, a kako državljani Crne Gore.
(Telegraf.rs)