Evo koliko Srbi troše na ličnu higijenu
Najmanje je tokom 2013. godine potrošeno na sredstva za depilaciju, za negu usana, zatim za oblikovanje kose i proizvode za brijanje
Tokom prošle godine domaćinstva su u proseku trošila oko 5.500 dinara na kozmetičke proizvode, najviše na šampone i balzame, slede kreme i losioni, pa dezodoransi. Iako je poskupela, kozmetika je najčešće na akcijama.
Svaki član prosečnog tročlanog domaćinstva za ličnu higijenu tokom prošle godine "raspolagao" je sa 1.873 dinara.
Oko jedne petine budžeta namenjenog za kozmetiku prošle godine potrošeno je na šampone i balzame ili 1.253 dinara, objašnjavaju za Novosti u GFK agenciji.
Oko 100 dinara manje izdvojeno je za kreme i losione, a nešto više od hiljadarke za dezodoranse. Oko 10 odsto budžeta, inače, "ide" na sapune i paste za zube. Ako se 2013. uporedi sa 2012., najveći količinski rast prodaje zabeležen je u kategoriji šampona.
Prema zvaničnoj statistici, za održavanje lične i kućne higijene za prosečno domaćinstvo, dakle na prašak za veš, paste, šampon, sapun i toaletni papir odlazi oko 3.000 dinara. Pomenuta suma znatno je veća, ako je u pitanju brendirana kozmetika. Za kupovinu osnovnih sredstava, po sadašnjim cenama, potrebno je izdvojiti i duplo više.
Cene kućne hemije i sredstava za ličnu higijenu, porasle su za godinu dana između 10 i 15 odsto. Najviše uvozni artikli, razni dezodoransi, paste za zube, šamponi, kreme, toalet sapuni. Po višoj ceni, naravno, prodaje se i većina deterdženata za veš.
Ali, pojedine vrste sredstava za pranje najčešće se nude na akcijskim sniženjima i po 30 i 40 odsto povoljnije, pa potrošači mahom tada i pazare.
Cena sapuna od 100 grama u našim rafovima je od 35 do 130 dinara, a ubedljivo najpovoljniji su oni proizvedeni pod privatnom robnom markom, kažu u jednom trgovinskom lancu. Slično je i sa šamponima za kosu, kao i sa pastama za zube.
Najmanje je tokom 2013. godine potrošeno na sredstva za depilaciju, za negu usana, zatim za oblikovanje kose i proizvode za brijanje.
(Telegraf.rs)