ZBOG NESTALOG BOINGA: Avioindustrija povećava bezbednost letova

- U svetu u kojem izgleda da se prati svaki naš pokret, neverovatno je da avion može prosto nestati - rekao je Toni Tajler, generalni direktor organizacije čijih 240 članica preveze 84 odsto putnika i tereta u svetu

Avioindustrija obrazuje radnu grupu koja treba da ove godine iznese preporuke za kontinuirano praćenje komercijalnih aviona, kako se ne bi dogodilo da još jedan avion prosto nestane kao malezijski putnički avion pre skoro mesec dana nad Indijskim okeanom.

Misterija aviona na letu Kuala Lumpur-Peking koji je nestao 8. marta s 239 ljudi, ističe potrebu poboljšanja praćenja aviona i povećanja bezbednosti, navodi Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj koja se sastaje u Kuala Lumpuru.

- U svetu u kojem izgleda da se prati svaki naš pokret, neverovatno je da avion može prosto nestati - rekao je Toni Tajler, generalni direktor te organizacije čijih 240 članica preveze 84 odsto putnika i tereta u svetu.

S druge strane, najveći sindikat pilota, Asocijacija avio pilota (ALPA) navela je da bi stalni prenos informacija o podacima letova, kao alterantiva crnim kutijama koje registruju podatke za kasniju obradu, mogao dovesti do objavljivanja podataka koji bi pilote prikazali u lošem svetlu pre no što budu poznate sve činjenice o nekoj nesreći.

ALPA navodi da, ako je cilj bolje praćenje aviona, onda treba poboljšati satelitski navigacioni sistem Nekstdžen. Letovi aviona preko okeana i prostranih nenaseljenih područja kopna, sada se prate samo povremeno što delom zavisi i od ažurnosti posada i volje kompanija da se pretplate na korišćenje usluga nadzora preko satelita.

(Telegraf.rs / Beta)