CESID: Troškovi kampanje tri puta manji nego 2012

Istraživanje CeSida je pokazalo da su političke stranke tokom ovogodišnje predizborne kampanje potrošili tri puta manje novca u odnosu na izbore 2012. godine

Političke stranke u Srbiji potrošile su tokom ovogodišnje predizborne kampanje tri puta manje novca nego na prethodnim izborima 2012. godine, pokazalo je istraživanje Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID).

Najveće troškove u predizbornoj kampanji imala je Srpska napredna stranka (SNS) sa 4,5 miliona evra, a sledeća po uloženim sredstvima je koalicija okupljena oko Socijalističke prtije Srbije (SPS), koja je na kampanju dala oko 1,5 miliona evra, rečeno je na okruglom stolu u Novom Sadu.

Predstavnik organizacije "Transparentnost Srbija" Rade Đurić, koji je učestvovao u sumiranju troškova kampanje, upozorio je da će odredjene stranke koje su uložile mnogo novca u kampanju, a nisu prešle cenzus, imati velike probleme u vraćanju tog novca.

- U najvećem problemu su Ujedinjeni regioni Srbije (URS), Liberalno demokratska partija (LDP) i Demokratska stranka (DS), koje će, izmedju ostalih, morati da traže alternativne načine da pokriju svoja dugovanja, što će verovatno dovesti u pitanje egzistenciju tih stranaka - rekao je Đurić.

Predstavnik CeSID-a ĐorĐe Vuković upozorio je na činjenicu da veliki broj stranaka koje nisu na izborima prešle cenzus ima i dugove koji su nastali na prethodnim izborima.

- Videćemo kako će se rešiti taj problem, ali se on više ne odnosi na direktan odnos političke moći i finisiranja, već na potražnju pojedinaca, institucija ili firmi koje su radile za te stranke - rekao je Vuković.

Predstavnik Cesida Bojan Klačar rekao je da je četiri petine troškova kampanje otišlo na oglašavanje, te da je od toga čak 90 odsto sredstava namenjeno oglašavanju na televizijama, i to onim s nacionalnim frekvencijama.

(Telegraf.rs)