NESTALI MALEZIJSKI AVION: Misterija bez pravih odgovora (FOTO)
Posle jučerašnjeg saopštenja malezijske vlade da se nestali avion srušio u Indijski okean, i dalje postoje pitanja na koje niko nije dobio odgovor. Besni rođaci putnika već danima optužuju nadležne da ne sprovode valjano istragu, da daju šture informacije i da ih lažu kada kažu da nema pomaka u pronalaženju letelice
Nakon 16 dana potrage za malezijskim avionom koji je misteriozno nestao bez traga, najzad je došlo do pomaka u istrazi o letu MH370.
Koristeći poslednju satelitsku tehnologiju britanske firme, došlo je do zaključka da je avion pao negde u južnom delu Indijskog okeana, zapadno od australijskog grada Pert. Porodice 229 putnika i 12 članova posade sada moraju da prihvate činjenicu da je sva nada izgubljena i njihov gubitak je, bez sumnje, nemerljiv.
Ali, ono što stvarnost čini još težom je činjenica da se i dalje ne zna šta se desilo sa avionom i koji je uzrok njegovog pada. Kako je moguče da putnički avion nestane sa svih kanala komunikacije, da leti hiljade milja van kursa pre pada u udaljenom delu okeana, a da niko to ne vidi?
KAKO JE AVION MOGAO DA SE SRUŠI, A DA NE BUDU PRONAĐENI NIKAKVI OSTACI?
Često se dešava da istražitelji znaju da se avion srušio, iako ne mogu odmah da pronađu krhotine. Možda će biti potrebno nekoliko godina pre nego što ključni delovi letilice budu pronađeni, uključujući i crnu kutiju. Novi proračuni britanske firme utvrdili su da je poslednji položaj aviona bio na području Indijskog okeana.
More oko tih delova je duboko do 7.000 metara i struja je verovatno izazvala da se olupine aviona udalje daleko od originalnog mesta pada, u protekle dve nedelje. Pozitivna strana jeste da je potrebno pronaći samo jedan deo aviona da bi istražitelji utvrdili da li je letilica eksplodirala ili se srušila.
DA LI ĆE IKADA BITI PRONAĐENA CRNA KUTIJA?
Najvažnije je da se pronađe krucijalni dokaz, a to je crna kutija leta MH370. Deo opreme, koji je inače narandžaste boje, dugačak je oko 30 sentimetara i dizajniran je da "preživi" svaki napad. Crna kutija beleži sve podake aviona i bez nje je moguće da nikada nećemo znati šta se desilo sa letilicom.
Sada se timovi utrkuju s vremenom da bi je pronašli, jer lokator baterija traje 30 dana. Naravno, postoji mogućnost da je pronađu bez lokatora, ali bi to moglo da bude znatno teže. Kada je let 447 "Er Fransa" nestao blizu Brazila, tek je posle dve godine prva olupina pronađena.
ZAŠTO NIKO OD PUTNIKA NIJE KOMUNICIRAO NI SA KIM PRE PADA AVIONA?
Ljuti članovi porodice se pitaju zašto je trebalo toliko dugo da se sazna gde je letilica završila. Kako je avion nestao sa svih kanala komunikacije i leteo još 7 sati u suprotnom pravcu, a da niko nije to uočio? Ako su putnici znali da su u problemu, zar se ne bi potrudili da pozovu nekog ili da puste poruku?
Stručnjaci kažu da se na letu od 3.000 metara i pri takvoj brzinu, niko na njemu ne bi imao signal na telefonu. Ali, drugi stručnjaci sugerišu da je avion mogao da leti nisko na 1.500 metara visine, da bi izbegao radare.
DA LI JE MOGUĆE DA NIKO OD PUTNIKA NIJE ZNAO DA SU U NEVOLJI?
Još jedna dramatična teorija: ako je pilot okrivljen za namerno rušenje, mogao je jednostavno da spusti pritisak u avionu, a da on nosi masku za kiseonik i tako sebe spasi. Kako niko nije primetio da je avion skrenuo sa kursa?
Čak iako su svi putnici bili onesposobljeni ili nesvesni da se nešto događa, kako je avion mogao da izbegne druge radare? Prošle nedelje, istražitelji su rekli da je poslednja lokacija "Malezije Erlajns" bila na zapadu Malezije. Tada je mogao da leti hiljadama kilometara duž severnog ili južnog koridora, "na osnovu procene koliko goriva ima u rezervoaru". Južna trasa se posmatrala kao verovatna.
Uključeni pomoćni brodovi i avioni bili su tamo preusmereni. Jedan od razloga da se ne pretraži severni deo je taj što postoji mala verovatnoća da je avion leteo preko toliko zemalja, a da ne bude otkriven. To bi značilo da je išao preko zemalja koji imaju najveću zaštitu, kao što su Indija, Kina i Pakistan. Ipak, šta je sa vazdušnim prostorom Malezije ka južnom Indijskom okeanu? Sigurno da ovaj deo nije potpuno lišen detekcije radara.
DA LI SU PILOT I KOPILOT UMEŠANI?
Jedan od zaključaka koje je objavila vlada Malezije je da veruju da promena rute bila namera, izazvana od strane nekog u avionu. MH370 je promenio najmanje dva puta kurs letenja od planirane rute - prvi put kad je leteo ka zapadu Malezije, drugi put severozapadno ka jednoj od dve trake koje koriste komercijalni letovi.
- Možemo reći sa visokim stepenom sigurnosti da su vazduhoplovne komunikacije onemogućene pre nego što je avion stigao do istočne obale Malezije. Ubrzo nakon toga, transporder je isključen - saopštilo je Kraljevsko Malezijsko vazduhoplovstvo.
Činjenica da su sve komunikacije isključene, da je avion je leteo dugo nakon toga ukazuje da je pilotirao neko sa iskustvom. Ali, šta ako to nisu pilot i kopilot?
Istražitelji kažu da i dalje uključuju mogućnost da je došlo do terorističkog napada ili mehaničkog kvara (moguće i požara). U svakom slučaju, današnji zaključci su pogubni za stotine rođaka i prijatelja nastradalih.
Objašnjenje šta se desilo sa letilicom "Malezije Erlajns", koja se 8. marta uputila iz Kuala Lumpura za Peking, sa 229 putnika i 12 članova posade, je nešto što za sada izgleda daleko.
(Telegraf.rs / Izvor:mirror.co.uk)