Kako je Federer jednim potezom dobio tri puta više novca od onoga što je zaradio tokom cele teniske karijere

M. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Tanjug/AP

Iako je tokom svoje teniske karijere zaradio milione, Rodžer Federer je prava finansijska zvezda postao zahvaljujući poslovnim poduhvatima van terena. Švajcarski teniser je treći na listi svih vremena po zaradi u tenisu, odmah iza Novaka Đokovića i Rafaela Nadala, ali njegov najveći finansijski dobitak zapravo dolazi od poslovnih ulaganja.

Federer je, naime, postao zaštitno lice švajcarske kompanije "On Running", koja proizvodi trkačke patike. S obzirom na njegovu ljubav prema ovom brendu, Federer je ušao u partnerstvo sa "On Running", koji su mu prodali 3 odsto udela u kompaniji. Ubrzo nakon toga, Federer je postao kreator svog vlastitog modela patika, što je značajno povećalo vrednost brenda.

Uz njegovu globalnu slavu i podršku, "On Running" je postao kompanija čija vrednost sada iznosi čak 12 milijardi dolara. Kada je brend otišao na berzu 2021. godine, akcije su se prodavale po 24 dolara, a Federerov udeo u firmi tada je dostigao neverovatnih 360 miliona dolara. Ovo je gotovo tri puta više nego što je Federer zaradio u svojoj teniskoj karijeri, koja je procenjena na 130 miliona dolara.

- Rodžerov doprinos uspehu brenda je neprocenjiv. On je i dalje jedan od najcenjenijih lidera inovacija i dizajna u ovoj industriji - poručili su iz "On Running" kompanije prošle godine.

Pored "On Running", Federer je ostvario i mnoge druge unosne sponzorske ugovore sa gigantima kao što su Roleks, Mercedes-Benc i Vilson, a 2018. godine, japanski brend Uniklo potpisao je sa Federerom ugovor vredan 300 miliona dolara na 10 godina, što je postao jedan od najvećih ugovora u istoriji sportskih sponzorstava.

(Telegraf.rs)