Brutalna statistika Australijan opena: Najpopularniji teniser nije Federer!

256 igrača iz 56 nacija uzelo je učešće u singl žrebu turnira. Najviše igrača dale su SAD (31) a zatim Francuska (18). 745 igrača iz 72 nacije je učestvovalo u svim formatima takmičenja – seniorsko, juniorsko, kvalifikacije, tenis u kolicima i turnir legendi.

Da je Australijen Open – ili “Nasmejani Slem” ujedno jedan od najsloženijih organizacionih projekata u domenu sporta u istoriji – svedoče nam impozantni podaci koje medijsko odeljenje turnira iznosi odmah posle njegovog završetka.

Šta se sve našlo u izboru pedantih evidentičara ove godine  u kojoj su ponovo uvedene razne inovacije u kojima su uživali igrači, zvaničnici, publika i posmatrači putem medija i interneta moći ćete da se informišete u narednim stupcima.

Ono što nas je najvie impresioniralo je proširenje celog Melburn Park kompleksa na zemljište preko reke Jara – skoro iste veličine kao celi dosadašnji kompleks na kome se održava turnir – koji je iskorišćen za ogromnu novu fen-zonu i koncertnu arenu, nalik na najveće viđene za festivalima poput našeg Egzita. Australijanci obožavaju tenis – a sada se na Australijen Openu uživa i ako niste neki veliki poklonik ovog globalnog sporta. Svejedno, bacite pogleda na sve to što ovaj turnir čini – izuzetnim:

256 igrača iz 56 nacija uzelo je učešće u singl žrebu turnira. Najviše igrača dale su SAD (31) a zatim Francuska (18). 745 igrača iz 72 nacije je učestvovalo u svim formatima takmičenja – seniorsko, juniorsko, kvalifikacije, tenis u kolicima i turnir legendi.

Najbrži servis turnira odservirali su Sok i Aleksandar Zverev – od 222 km/h, a najviše asova – tradicionalno – Ivo Karlović (126). Kod žena, pandan su im bile Medison Kiz i Timea Baboš sa 192 km/h, kao i Naomi Osaka sa 36 asova.

Rekordnih 743,667 posetilaca pratilo je mečeve i uzbuđenja na Australijen Openu – skoro 15,000 više nego 2017. godine, a najvećna dnevna poseta usledila je tokom prve subote turnira – 87,438. Koncertni program na AO Lajv stejdžu – na kome su nastupile velike zvezde kao što su Rudimental, Tina Arena, Peking Dak, Vera Blu – okupili su preko 55,000 poklonika vrhunskog tenisa i muzike. Neke od vodećih svetskih zvezda koje su prisustvovali mečevima bili su Vil Smit, Vil Ferel, Gordon Remzi, Kris Hemsvort, Erik Bana, Mark Veber, Dani Minog, Stiv Smit…

O svim interesantnim zbivanjima sa Australijen Opena izveštavalo je 413 reportera i 173 fotografa iz 43 zemalja, uz 780 predstavnika medija koje su vršile direktne prenose iz Melburn Parka. Više od 1000 pres konferencija je organizovano tokom turnira, a analitički tim Teniske asocijacije Australije (Gejm Insajt Grup) je procesirao 115 miliona bajtova raznih podataka.

840 mečeva je prenošeno uživo iz svih takmičarskih kategorija sa Australijen Opena, uz upotrebu čak 6 virtuelnih GCam kamera koje nikada ranije nisu koršćene u prenosima tenisa. Mečevi sa čak 16 terena su simultano prenošeni, korišćenjem čak 154 kamera, 33 raznih kamera za kadrove “iza scene”, 27 mašina za ponavljanje snimka sa 80 kanala za snabdevanje građe, za 6 kamera na elastičnim mrežama i 4 krana širom celog Melburn Park kompleksa. Australijen Open 2018 je prvi Grend Slem u istoriji koji je imao izlazni signal sa ultra visokom definicijom vrste 4k (UHD/4K) i 4K grafikom sa Dolbi Atmos 9.1 saraund zvukom. 452 angažovanih profesionalaca za realizaciju prenosa angažovano je za 14 dana takmičenja u Melburnu.

10.8 miliona australijanaca je pratilo prenose u prvih 12 dana prvog Grend Slema sezone, dok su ukućani u 900 miliona domova u 220 zemalja i teritorija širom sveta uživalo u prenosima putem 65 različitih emitera. Neki od najgledanijih mečeva bili su Dimitrov protiv Kirijosa u Australiji (2.1 milion gledalaca), mečevi Jeona Čunga u Koreji na JTBC prenosima (1.414 miliona u totalu – a samo meč Čung – Đoković 437,500 gledalaca, dok je u Kini prenošeno 575 mečeva i 96 sati uživo prenosa preko nacionalne TV mreže CCTV. U Evropi, Eurosport je apsolutno dominirao među svim ostalim sportskim kanalima, a u Rumuniji i Danskoj je praćenje bivalo veće za preko 60% posto neko ikada pre. 720 aviona i 47 luksuznih prekookeanskih brodova je redovno prenosilo sadržaje iz Melburna širom svetskih meridijana.

750 kvadratnih metara LED ekrana i 2000 LED modula je predstavljalo razne poruke širom tri glavne arene u Melburn Parku – Rod Lejver, Margaret Kort i Hajsens.

Najpopularniji igrači i igračice na zvaničnom sajtu AO 2018 bili su Jeon Čung (518,233 pregleda stranica), Rodžer Federer (371,863), Tenis Sandgren (267,827), Kajl Edmund (245, 096) i Simona Halep (202,915). AO lajv blog je pregledan 744,083 puta, a zvanična aplikacija turnira za ajfon i android je preuzeta 1,199,460 puta.

Potpuno nova video igrica “AO Tenis” u kojoj su glavne uloge imali Nadal, Kerberova, Kokinakis i Gavriova odigrana je preko 2 miliona puta na besplatnoj verziji, omiljenoj među besplatnim porodičnim igricama na ajfonu u Australiji.

Praćenje Australijen Opena putem društvenih mreža (Fejsbuk, Tviter, Instagram i JuTjub) naraslo je za 383.18% na 4.5 miliona pratilaca. Najveći porast zabeležen je na Tviteru – za 58 hiljada, a najbrži rast zabeležen je na JuTjubu – 22.5% pretplatnika. Zvanična stranica AO prešla je 2 miliona pratilaca, dok je Instagram prikupio rekordnih 3,533,743 interakcija. Video materijal na AO Tviter nalogu pregledan je 14.1 milion puta, pridobio je 1.1 milion lajkova i 317.7 hiljada re-tvitora, dok je #AusOpen hešteg korišćen 862,800 puta. Potpuno novi AO Fen Čet Bot koji je predstavio MasterKard koristilo je 7800 ljudi da bi se, putem veštačke inteligencije, redovno informisalo o Australijen Openu kroz Fejsbuk Mesendžer.

Tri Lajv Storiz su emitovane putem Snepčeta tokom Australijen Opena, a prva je privuka 830 jedinstvenih pratilaca sa 8.56 miliona snep pregleda. Preko 10,000 posetilaca je napravilo GIF ispred KIA Džambo reketa. 1090 video klipova je učitano na ausopen.com i AO JuTjub kanal – sa 26,329,326 pregleda – odnosno 63,606,272 pregledanih minuta sadržaja. Najpopularniji video na ausopen.com vebsajtu turnira bio je pregled meča Federer-Čung, a video klip na JuTjubu – intervju koji je Vil Ferel uradio sa Federerom posle meča u Rod Lejver Areni. Video materijali na Tviteru i SnepiTV generisali su 14.3 miliona pregleda, a na Fejsbuku 19.6. miliona.

5200 reketa je prešpanovano za igrače, koristeći 60 kilometara žica. Najviše je španovano za Rafaela Nadala – čak 60 reketa. Među skupljačima loptica – njih 350 – bilo je čak 21 parova braće ili sestara, a i 4 para blizanaca. 270 vozača je sa 120 automobila prevezlo igrače 400,000 kilometara tokom trajanja turnira. 383 sudija iz 37 zemalja je vodilo mečeve iz različitih sudijskih uloga. Preko 3200 porodica je učestvovalo u promotivnim teniskim aktivnostima za decu širom Melburn Parka a 15,000 posetilaca se popelo na novopostavljenu vrtešku u kompleksu.

Utrošeno je preko 150,000 kafa, 90,000 lakih alkoholnih napitaka, 35,000 pakovanja sušija, 11,000 pakovanja čipsa, 2850 kukuruza, 10,000 donuta, 80,000 porcija lososa, jedna tona kavijara, 4169 večera u ekskluzivnom japanskom restoranu u kompleksu Melburn Parka. 604.000 balončića je izbačeno za zabavu publike, a preko 308 sati muzičkog programa uživo je izvedeno za sve posetioce Austrelijen Opena. Prodato je preko 35,000 kapa, 26,565 peškira i preko 6000 džambo teniskih loptica za potpisivanje, a preko 11,000 dečijih lica je iscrtano u bojama zastava i navijačkih natpisa i slogana.

Oko 30,981 uređaja se priključilo na AO Wi-Fi mrežu širom sportskog kompleksa, uz 46,000 korisnika koji su ostvarili 254,000 konekcija na mreži tokom turnira. Preko 30.4 terabajta internet saobraćaja je ostvareno putem AO mreže, koristeći 370 WiFi pristupnih tačaka.

Impozantno, zar ne? Ali, budite sigurni, ovo je tek početak nove faze razvoja Australijen Opena – jer se za sledeću godinu planiraju barem dve nove zgrade, a moguće je i pokrivanje novih terena pokretnim krovom. Sve ovo – u slavu tenisa!

(Vuk Brajović)