Preko 2.000 prodavnica u 70 zemalja: Najveći lanac sportske opreme na svetu predstavlja novi identitet

A. V.
Vreme čitanja: oko 5 min.

Sagovornik: Robert Logožar, izvršni direktor marketinga u Decathlonu za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju

Foto: Promo/ Decathlon

Kako ste uspeli da se pozicionirate kao jedna od vodećih sportskih kompanija na srpskom tržištu?

Od našeg otvaranja u regionu, intenzivno smo radili na razvoju i unapređenju poslovanja i usluga. Uspeli smo da sprovedemo projekt digitalne transformacije kompanije, proširujući ponudu baziranu samo na ponudi iz prodavnice, na globalnu internet prodavnicu sa asortimanom od preko 60.000 proizvoda za više od 70 sportova. Stalno istražujemo gde postoji potreba za otvaranjem novih prodavnica širom zemlje, a razmišljamo i o novim načinima predstavljanja naših proizvoda i usluga kroz nove poslovne modele i koncepte. Naša misija je da omogućimo uživanje i dobrobit u sportu svim grupama, bez obzira na uzrast, pol, nivo intenziteta sportskih aktivnosti itd.

Osim što nudimo veliki izbor opreme za sve sportove, za početnike i napredne, takođe pružamo najbolji odnos cene i kvaliteta, zbog čega smo se pozicionirali kao vodeća sportska kompanija na globalnom tržištu, a trenutno su naši napori usmereni na to da postanemo i vodeća sportska kompanija na nacionalnom tržištu. Posebno se trudimo da omogućimo sport deci i osobama s poteškoćama, pa tako u našoj ponudi možete pronaći širok spektar pristupačnih proizvoda za decu, kao i izbor komada sportske odeće i opreme za osobe s poteškoćama. Zbog svega navedenog, verujem da smo uspeli da izgradimo lojalnu zajednicu zadovoljnih posetilaca i kupaca koji nas vole i prepoznaju strast prema onome što radimo.

Robert Logožar Decathlon/ Foto: Promo/ Josip Belamaric

Kako brinete o zadovoljstvu kupaca i korisničkom iskustvu?

Zadovoljstvo merimo na svim ključnim tačkama, a na sve naše proizvode nudimo dvogodišnju garanciju. S obzirom na ubrzan način života i uticaj pandemije koronavirusa, navike kupaca se menjaju, te primetno raste procenat internet prodaje. S jedne strane, postoje kupci koji vole da dođu u prodavnicu i da isprobaju proizvode, dok drugi preferiraju online kupovinu, a naš zadatak je da ponudimo sve opcije kako bismo zadovoljili potrebe svakog kupca. Zbog toga uskoro uvodimo razne opcije naručivanja i dostave, kao što su "Click and Collect" usluga u svim prodavnicama, e-rezervacija i lokacija za preuzimanje širom zemlje. Politika kompanije je "satisfied or satisfied", pa tako kupci imaju opciju da ocene iskustvo kupovine u prodavnicama ili online. Trenutno smo u procesu pokretanja globalnog programa lojalnosti i kreiranja povezane mobilne aplikacije za naše registrovane korisnike, što će kupcima omogućiti potpuno novo, unapređeno iskustvo kupovine, gde će uživati u brojnim pogodnostima koje program nudi.

Šta su inovacije za vas? Koje su najznačajnije?

Naš inovativni pristup sportu je jedna od naših osnovnih strategija i ono što nas izdvaja od drugih. U našem centru za istraživanje ljudskog tela u pokretu, stalno razvijamo postojeće ili proizvodimo nove proizvode kako bismo sport učinili još dostupnijim i prijatnijim. Slušamo recenzije i predloge naših kupaca i zaposlenih i u skladu sa tim usavršavamo proizvode i donosimo inovativna rešenja za pristupačnije i jednostavnije sportsko iskustvo. Svaki dan, više od 850 inženjera i 400 dizajnera neumorno razmišljaju, stvaraju, dizajniraju i isprobavaju nove materijale i proizvode. Rezultat su revolucionarna sportska rešenja. Kao najpoznatije inovacije izdvojio bih "2 seconds" šator koji se postavlja u roku od dve sekunde, "Easybreath" masku za ronjenje koja prekriva celo lice i pruža panoramsko vidno polje, te podesivu mrežu za stoni tenis koja se u nekoliko sekundi prilagođava bilo kojoj ravnoj površini kako biste mogli da uživate u igri gde god želite.

Robert Logožar Decathlon/ Foto: Promo/ Josip Belamaric

Šta za Decathlon znači održivost i očuvanje životne sredine?

Održivi razvoj i očuvanje životne sredine su važan korak u našem poslovanju te jedna od naših glavnih obaveza. Ozbiljno shvatamo svoju odgovornost prema sportu i planeti stoga su trenutno naši napori usmereni na to da do 2026. godine 100% proizvoda naših marki bude dizajnirano s manjim ekološkim uticajem na životnu sredinu. Obzirom da je naše igralište, odnosno mesto gde se bavimo sportom zapravo svaki kutak naše planete, želimo da ga zaštitimo i sačuvamo preferirajući održivo sportsko iskustvo u našem poslovanju. Nastojimo da predvidimo i odgovorimo na izazove s kojima se suočava naše društvo kako bismo sačuvali svet za sledeće generacije. Postavili smo velike ciljeve u savladavanju izazova održivog razvoja koje želimo postići globalno, ali i u regionu dajemo svoj, kako mi volimo da ga nazovemo, “mali”, ali značajan doprinos koji ima direktan uticaj na zajednicu, a samim tim i puno šire. Takođe u prodavnicama nudimo razne usluge kojima svakodnevno doprinosimo produženju veka sportske opreme, smanjujući količinu odbačenih proizvoda.

Zašto ste se odlučili sada za rebranding i šta će se promeniti?

Svet oko nas se brzo menja te je sport ljudima danas potrebniji nego ikad. Želimo da oblikujemo sportsko iskustvo sutrašnjice. Gotovo pola veka nakon osnivanja kompanije, evoluirali smo u sportski brend koji oblikuju sportske inovacije, posvećenost održivosti i strast da ponudimo najbolja sportska iskustva za sve. Sport nam pomaže da se ponovo povežemo sa našom ljudskošću i planetom. Iskoristili smo trenutak da se zapitamo ko zaista želimo da budemo i zašto postojimo kao kompanija. Rebrandingom ćemo otključati svoj puni potencijal kroz novi i pojednostavljeni asortiman, olakšavajući pronalaženje najbolje opreme, uzimajući u obzir svačije nivoe intenziteta sportskih aktivnosti. Stvorili smo novu strategiju za konkretan razvoj mnogih aspekata našeg poslovanja. To uključuje usavršavanje našeg korisničkog iskustva, ubrzavanje kretanja prema održivosti i modernizaciju naše kompanije.

Ništa od ovoga nije moguće bez naših ljudi. Želimo da naši saigrači doprinesu našoj zajedničkoj svrsi da svet učinimo srećnijim i zdravijim mestom. Naš novi logo simbolizuje otvorenost, a nova nijansa plave predstavlja verodostojnost Decathlona kao brenda. Novi identitet će doneti radost, emocije i preneti snažne vrednosti inkluzivnosti. Prodavnice će usvojiti kružni plan, nudeći našim kupcima intuitivnu navigaciju, povećanu vidljivost proizvoda, zanimljive ekrane i estetski prijatnu atmosferu. Iskustvo kupovine će biti pojednostavljeno i nezaboravno. Naš novi slogan i pitanje koje postavljamo svetu je - Ready to play?

Saznajte više o rebrandingu Decathlona ovde.

(Telegraf.rs/PR)