Red Bull Flugtag održan je na Adi Ciganliji pred više od 50 hiljada gledalaca

Šampionsku titulu odbranila je ekipa Flyin' Figuar Space Edition iz Novog Sada

Foto: Predrag Vučkovć

Konačno održavanje Red Bull Flugtaga u Beogradu je zagolicalo interesovanje i takmičarsku groznicu za 33 ekipe, koliko se nadmetalo za titulu najboljeg i najluđeg tima na Adi Ciganliji sa čuvene Red Bull Flugtag piste visoke šest metara, a priznanje najboljeg dobila je ekipa Flyin' Figuar Space Edition sa ukupnih 33.41 bodova i pređenih 15,15 metara.

Foto: Predrag Vučkovć

Obala beogradskog mora bila je u nedelju ispunjena obožavaocima uvrnutog leta koji su uživali u spektaklu i pogledu na pistu koja je konstruisana kompleksnije od većine koncertnih i festivalskih postavki, a sa koje su piloti pokazali profesionalnost, kreativnost i otkačenost. Pored timova na čuvenoj pisti su se ukazali i Ajs Nigrutin Timbe sa miksom najjačih hitova na kojima su radili u prethodne dve i po decenije. Pistu je na pola najvećeg letačkog šoua u Beogradu zauzela i Sara Jo sa svojim plesnim timom i izvela uživo njene hit pesme “Nemam Vremena Za To“ i “Bez Sna“.

Foto: Predrag Vučkovć

Beograd je ove nedelje bio privilegovan kao samo jedan od osam gradova na planeti u kome se Red Bull Flugtag održava u 2019. godini! Ekipa Flyin' Figuar je odbranila titulu iz 2013, doduše sa malom korekcijom u imenu - sada je dodato Space Edition u kombinaciji fiće i jaguara sa krilima, ispostavilo se da je to bio taličan potez! Nije nadmašen let od 19 metara od pre šest godina, ali je sve nadoknađeno u kombinaciji sa nastupom i atraktivnošću za konačni učinak, iako je konkurencija bila žestoka.

Foto: Predrag Vučkovć

- Za ovogodišnji nastup napravili smo letelicu pod radnim nazivom “Millenium Figuar”. To je ultra laka letelica, dužine 6m, a širine 5m, a izborom laganih kompozitnih materijala, težina letelice bez pilota nije prešla 25kg. Zbog toga i zbog kvaliteta izrade, osobine letelice smo podigli na viši nivo i potrudili se da nadmašimo nastup iz 2013. godine. Takođe, sve to je upotpunjeno zanimljivim performansom i maskama - kaže Marko Aćimović ispred ekipe koja će za nagradu otputovati u Salcburg u čuveni Red Bull Hangar-7 gde će timski poleteti u Flying Bulls helikopteru. Ekipe su kroz ceo program motivisali voditelji Sara Jo, Ajs Nigrutin i Galeb Nikačević, čovek zaslužan za najveći svetski "Harlem šejk", viđen na Red Bull Flugtagu 2013. godine.

Foto: Predrag Vučkovć

Ulogu žirija imali su Petar Vojinović, Sajsi MC, SevdahBABY, Tatjana Vojtehovski, Hana Adrović, Dejan Turk, Marko Ždero i mnogi drugi - svi su imali težak zadatak da izaberu najkreativniju ekipu. Dobar nastup i let u Adu imali su sir, opanak, tenk, klavir, jednorog i još mnogo drugih uvrnutih životinja, povrća i drugih objekata koje do sada srpska publika nije imala prilike da vidi na beogradskom „nebu“.

Foto: Predrag Vučkovć

Najkreativniji nastup i treće mesto osvojio je tim Flying Hoptopod Monster za šta je nagrađen GoPro kamerama i tandemskim skokom padobranom. Drugo mesto i panoramski let iznad Beograda je odnela ekipa Praslinova anti-stres mašina F40 čija je poruka bila možda najvažnija na ovogodišnjem Red Bull Flugtagu: “Vodite računa o svom mentalnom zdravlju i nemojte nikada zaboraviti da se dobro zezate u životu“!

Foto: Predrag Vučkovć

Ovaj četvoročasovni letački ali i audio-vizuelni spektakl na Adi Ciganliji bio je samo novi nastavak priče koja je počela 1992. godine u Beču, kada se prva letelica otisnula sa platforme. "Red Bull Flugtag" podigao je svoju čuvenu pistu u preko 150 gradova širom planete, a Beograd je tu privilegiju dobio drugi put, što su timovi znali da iskoriste radeći u garaži na letelicama bez motora, akumulatora i katapulta - oruđe su im bili samo vetar, ljudska snaga i otkačenost, što je prezentovano na lokaciji koja je uređena u produkciji i organizaciji koja broji više od 500 ljudi.

Foto: Predrag Vučkovć

Za snimke i utiske sa drugog Red Bull Flugtaga nastavite da pratite @redbullrs na instagramu i web-u.

Foto: Predrag Vučkovć

VIDEO: Spektakl na Red Bull Flugtagu!

(Telegraf.rs/PR)