Nisu hteli da naprave patiku za Džordana i ta greška je koštala milijardu dolara!
Tada najbolja kompanija za sportsku opremu nije želela da Majkl Džordan bude njihov ekskluzivac, jer su imali Medžika i Birda
Jedan od najboljih igrača u istoriji košarke, Majkl Džordan proslavio je brend Najk, ali malo ko zna da on uopšte nije ni želeo da bude deo te kompanije na početku karijere.
Nije hteo da potpiše ugovor sa Najkijem, ni za koje uslove.
Hteo je da potpiše sa tada najvećim brendom sportske opreme Adidasom 1984. godine kada je izabran kao 3. pik na draftu, ali oni nisu želeli da mu daju prioritet. Bila je to, kasnije se ispostavilo greška od milijardu dolara.
Em Džej je sve objasnio u epizodi 4 "Poslednjeg plesa" ... priznajući da ga je mama prisilila da sedne u avion i izađe na sastanak sa Najkijem samo da čuje šta će da kažu.
Moja majka je rekla: 'Ideje saslušaj. Možda ti se neće svideti, ali poslušaćeš "
Džordan je rekao:
- Naterala me da se popnem na taj avion i odem da slušam.
U to vreme Majkl Džordan nije verovao da je Najki vrhunska oprema, pogotovo patike za košarku i više je nosio Adidas.
Ali, kad se vrlo mladi Džordan, posle koledža sastao sa Adidasom, dali su mu do znanja da on neće biti njihov premijerni sportista i oni nisu bili spremni da mu "daju svoju patiku", tačnije da brendiraju patiku po njemu.
- Tada smo bili dosta disfunkcionalni, želeli smo Džordana, ali nismo mogli da mu napravimo patiku - kaže predstavnik Adidasa u filmu "Poslednji ples!"
Konvers - tada druga najbolja kompanija patika u to vreme - imala je Medžika Džonsona i Larija Birda na svom popisu, kao i patike sa njihovim imenima, ali takođe nisu videli Džordana kao svog najboljeg momka.
Jordan je na kraju otišao na sastanak sa Najkijem - a ostalo je istorija.
- Uđite na taj sastanak ne želeći da budete tamo, a Najki je napravio veliki poslovni teren - rekao je Džordan i dodao:
- Moj otac je rekao:" Morali biste biti budala da ne prihvatite ovaj dogovor. Ovo je najbolja ponuda. - ispričao je gospodin "leteći"
Džorda je u prvoj ruki sezoni ima 28,5 poena u proseku, 5,6 asistencija, 6,9 skokova 2, 5 ukradene lopte u proseku.
Jasno je bilo o kakvom se igraču radi, a Najki je to shvatila i radila na njihovoj "Air" tehnologiji - koju su ugradili u patiku Em Džeja i nazvali je "Air Jordan".
Takođe, Najki je angažovao Spajka Lija da režira reklame Air Jordan-a - i one su bili fenomenalne.
U stvari, Najki je u prve 4 godine očekivao samo 3 miliona dolara prodaje ... ali samo je u prvoj godini zaradio 126 miliona dolara !!!
Eir Jordan je na kraju postao najpopularnija patika na svetu i zaradio je za Majkla stotine miliona dolara tokom godina.
(D.S)