Šta se dešavalo sa helikopterom i kontrolom leta: Pilot dobio dozvolu, ali se oslanjao na vid!
Pojavile se nove informacije o čitavom letu Brajantovog helikoptera
U tragediji koja se dogodila u Kaliforniji poginuo je legendarni košarkaš Kobi Brajant i njegova ćerka Điana. Policija Los Anđelesa saopštila je kako je u letelici u trenutku nesreće bilo devet osoba.
Reporteri javljaju da je pilot helikoptera oslanjano sa svoj vid, pre nego na instrumente dok je leteo kroz gustu maglu.
Helikopter je leteo 15 minuta iznad Burbanka, čekajući da mu kontrolori leta dozvole da krene iako je smanjena vidljivost.
Pilot je dobio dozvolu da poleti
Magla je bila velika i lokalna policija je prizemljila svoje helikoptere koji inače kruže iznad grada, zbog bezbednosti. Međutim, pilot Kobijevog helikoptera je dobio dozvolu da poleti, ali pod "specijalnim vizuelnim letačkim pravilima"
Kontrola leta je dozvolila poletanje iako su vremenski uslovi bili gori nego što je dozvoljeno za standardna letačka pravila.
Helikopter je napustio Oranž Kaunti oko 9 sati, uslovi su bili loši za let. Pilot se popeo na 400 metara i imao je vidljivost oko osam kilometara.
Oko 9.20 sati je kružio oko Burbanka čekajući da kontrolori daju dozvolu za dalji let jer je bila loša vidljivost.
Pilot je mogao da kontaktira kontrolu leta da ga navode kroz oblake i maglu. Međutim, ako pilot leti prema IFR (Information flight rules) to može da traje prilično dugo pogotovo u Južnoj Kaliforniji. Prema Polu Klajnu, profesoru sa Univerziteta u Njujorku, moglo je da se postupi po FIR-u ( Flight information region), a to znači da letilica može da bude na čekanju sat vremena.
- Vi ste ti koji morate da čekate dalja upustva kontrole, nema veze da li ste Kobi Brajant ili neko drugi - rekao je profesor Klajn.
Helikopter je nastavio svoj put i oko 9.40 je skrenuo prema zapadu, četiri minuta kasnije u 9.44. helikopter se pojavio na jug ponovo i popeo se na više od 700 metara.
Sudeći po zvukovima pre sudara, kontrola leta je rekla pilotu da je suviše nisko i da može da se vidi na radau. Ali helikopter je nastavio da se diže, a kontrolor leta je nastavio da saopštava ostale tehičke posteškoče čitajući podatke umesto da im da upozorenje o eventualno sudaru.
Helikopter je počeo da pada i udario je u zemlju sa 500 metara visine, prema sajtu flighteadar24.data.
(Telegraf.rs)