Zvezda može do ogromnog novca u LŠ, čak i ako ne prođe dalje: Evo šta je do sada zaradila i kako do miliona

S. G.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Telegraf.rs

Crvena zvezda je u četvrtom kolu Lige šampiona doživela još jedan poraz, ovaj put od Barselone 5:2 na stadionu "Rajko Mitić". Ovaj neuspeh predstavlja četvrti poraz srpskog kluba u elitnom takmičenju, ali uprkos tome, finansijska korist koju Zvezda ostvaruje od učešća u Ligi šampiona je značajna, a mogla bi da bude još i povoljnija.

Naime, prema podacima o prihodima koje UEFA dodeljuje učesnicima, Zvezda je do sada ostvarila ukupnu zaradu od oko 25.5 miliona evra. Ova suma uključuje početnu naknadu od 18.62 miliona evra, koja se dodeljuje svim učesnicima grupne faze, i deo iz takozvanog "value pillar" segmenta, koji se temelji na učešću i plasmanu u prethodnim sezonama. Iako srpski šampion nije uspeo da osvoji nijedan bod, ostvaren je prihod od učešća, kao i dodatni od prodatih karata.

Ali, to nije sve. Crveno-bele očekuju dueli sa Štutgartom, Milanom, PSV-om i Jang Bojsom, a uz eventualne premije za osvojene bodove, zarada bi mogla da se ostvari i ako šampion Srbije ne uspe da obezbedi prolaz među 24 ekipe.

Naime, svako od učesnika dobija dodatan novac na kraju regularnog dela takmičenja, a isto se odnosi i na timove od 24. do 36. mesta. Tako, klubovi će dobiti dodatni bonus od 275.000  evra za svaku poziciju koju zauzmu u konačnoj tabeli Lige šampiona. Trenutno, Zvezda je na 35. mestu što joj garantuje dodatan prihod od 550.000 evra. a svaka pozicija više donosi uvećanje za pomenuti iznos, pa bi svota mogla da bude pozamašna na samom krjau i pored neprolaska dalje.

Finansijski lideri Lige šampiona

Kada je reč o klubovima koji su najviše zaradili do sada, najprofitabilniji klubovi, poput Liverpula, Mančester sitija i Pari Sen Žermena, ostvaruju znatno veće prihode. Liverpul se nalazi na prvom mestu sa impresivnih 69.189 miliona evra, dok Mančester siti i Pari Sen Žermen takođe prelaze 67 i 66 miliona evra. Ove razlike u prihodima ogledaju se u faktorima kao što su tržišna vrednost kluba i koeficijenti rangiranja, koji utiču na dodatne prihode koje UEFA dodeljuje.

(Telegraf.rs)