Britanci masovno podržavaju zabranu reklamiranja kladionica na dresovima u Premijer ligi

Vreme čitanja: oko 1 min.

Anketa je pokazala kakav stav imaju navijači premijerligaških klubova u Engleskoj

Foto: Tanjug / AP

Kladionice i kladioničarske kompanije ušle su i u skoro sve pore engleskog fudbala, onog najkvalitetnijeg. U oba ranga takmičenja, i u Premijer ligi i u Čempionšipu, brojni klubovi imaju određen vid partnerstva sa kockarnicama, a mnogima su ove kompanije i udarni sponzori. Postoje i klubovi koji su svoje stadione preimenovali i pretvorili ih u jednu veliku reklamu za određene kladionice.

Dakle, situacija u Engleskoj polako izmiče kontroli kada je reč o promociji pošasti zvane klađenje.

Da se pitaju navijači, toga ne bi bilo uopšte ili ne u tolikoj meri kao što je sada slučaj, pokazuje anketa koju je sproveo specijalizvani sajt "YouGov" čije je geslo "Šta misli svet" i koja sprovodi ankete širokog spektra, prenose engleski mediji.

Ona u kojoj su navijači glasali da li su za ili protiv reklamiranja kladionica na dresovima ekipa, pokazala je, i to većinski, da kladionicama nije mesto u fudbalu na bilo koji način - to je mišljenje 77% onih koji su dali glas u ovoj anketi.

Samo 8% posto nema ništa protiv reklamiranja kladionica.

U Engleskoj će inače od sezone 2026/2027. i stupiti na snagu zakon po kome će biti zabranjeno reklamiranje ovakvog sadržaja na dresovima.

Većina klubova u Premijer ligi, u Čempionšipu ili nižim ligama, ima najmanje jednog zvaničnog "gembling partnera" u obliku sponzorstva na majici ili rukavu sa statusom "zvaničnog sponzora".

Još jedna anketa na sajtu "YouGov" pokazala je da se veliki broj navijača protivi reklamiranju kladionica i na samom terenu i podržava zabranu takvog vida reklamiranja.

U nekoliko zemalja Zapadne Evrope, poput Holandije i Belgije, već su preduzete brojne mere na suzbijanju reklamiranja kladionica u javnom prostoru, posebno na utakmicama, u medijima, jer je uočen porast broj zavisnika od kocke kod mlađe generacije.

(Telegraf.rs)