Osijek je prvi klub sa "ovih" prostora koji prodaje ime stadiona, mogu li to Zvezda i Partizan?
Hrvatski klub je u ekspanziji
Hrvatski fudbalski klub Osijek polako, ali sigurno se nameće kao nova sila u tamošnjem šampionatu, odmah posle Dinama, sa kojim vodi veliku borbu za titulu. Ekipa koju vodi nekadašnji trener "Modrih" Nenad Bjelica ima dva boda manje, i meč više od aktuelnog prvaka, ali i da ne osvoji ove sezone trofej jasno je da je nova era jednog kluba u hrvatskoj počela.
Ne izdvaja se Osijek od ostalih smao po naglom rezultatskom uspehu, već i po infrastrukturi i stadionu koji će narednog leta biti završen.
U skladu sa evropskim trendovima, i ne samo trendovima, već iz čiste ekonomske logike, čelnici Osijeka su već pronašli način i kako da prihoduju od izgradnje velelepnog objekta i kako da ga isplate - prodaće prava na ime stadiona!
Naime, stadion Pampas, što je opšteprihvaćen naziv s obzirom na lokaciju na kojoj se nalazi, neće se, međutim, još dugo tako zvati. Osijekova fudbalska arena biće po mnogo čemu jedinstvena u Hrvatskoj, a i prva će u zvaničnom nazivu nositi ime glavnog sponzora, prenose hrvatski mediji.
Pregovori su navodno pred zaključenjem, i preostalo je da se sporazum dve strane ozvaniči. Zasad neimenovana kompanija će kupiti prava na ime stadiona na duže vremensko razdoblje, navodno na čak deset godina.
Prodajom imena stadiona klub će, ako ne u celosti, a onda u dobroj meri i pokriti troškove njegove izgradnje.
Inače, osječka arena sa 12.800 potpuno natkrivenih mjesta, jedina takva u Hrvatskoj, a koja će se u perspektivi moći proširiti na 15.000 stolica, po mnogo čemu će biti posebna u Prvoj HNL.
Imaće četiri zvezdice UEFA i na njoj neće nedostajati sadržaja sa najvećih evropskih stadiona, od kojih će se razlikovati samo po kapacitetu.
Pampas bi zapravo trebalo da postane novo gradsko središte, koje će zahvaljujući svojoj ponudi živeti 365 dana u godini, a ne samo za vreme utakmica. To je i ekonomski jedino opravdano razmišljanje jer u suprotnom bi čitava investicija od 40-ak miliona evra bila teško isplativa. Nedavno najavljeno produženje šetališta pokraj Drave učiniće ga pritom još dostupnijim.
Prodaja prava na ime stadiona nije novost u evropskom i svetskom fudbalu, na takav korak su se odlučili mnogi velikani poput Juventusa, Bajerna, Arsenala, Mančester sitija, a evo, i u Hrvatskoj, gde se fudbalu pristupa profesionalno i u skladu sa evropskim standardima, vidimo napredak i u tom pogledu.
Da li i u Srbiji možemo očekivati ovako nešto?
(Telegraf.rs)